Akciós könyv

asimov_sfblog.jpg

Akciós könyv

stalker_sfblog.jpg

Rovatok

Egyben

Akciós könyv

banner_felkavaro2.jpg

Utolsó kommentek

Friss topikok

Külső feed

Nincs megjeleníthető elem

A '90-es évek TOP 20 SF filmje - 2. rész

2010.08.14. 12:00 :: SFblog

Mielőtt a jótékony feledés homálya nyelné el az előző évezredet, emlékezzünk meg utolsó évtizedének SF terméséről. Olyan filmek kerülnek most terítékre, amik valamilyen szempontból meghatározták ezt a dekádot. Fellebezésnek helye van, reklamációt elfogadunk.

A legjobb tíz következik.

10. Csillagközi invázió (Starship Troopers, 1997) IMDb:7.1

Az ötvenes évek óriásrovar-inváziós filmjeinek reaktiválása során bepillantást nyerünk egy fasisztoid-militáns társadalomba. Paul Verhoeven filmje igazi műfaji szatíra, rengeteg utalással a náci hadi gépezetre és az árja fajra. Leni Riefenstahl is így rendezte volna - leszámítva, hogy ő valószínűleg komolyan is venné.

9. Vissza a jövőbe III. (Back to the Future Part III., 1990) IMDb:7.1

A Delorean harmadik útja a vadnyugatra vezet. A sci-fi kaland-vígjáték ügyesen aknázza ki az időparadonxonokból adódó lehetőségeket, és így még Christopher Lloyd kissé maníros játékán is hamar felül lehet emelkedni. A trilógia utolsó részében megidéződik Clint Eastwood, zenél a ZZ Top, és a néző csak kapkodja a fejét a megannyi filmes utalás közepette.

8. Halálhajó (Event Horizon, 1997) IMDb: 6.3

Az Alien-tetralógia hangulatát meglovagoló sci-fi horror. Paul W. S. Anderson a Mortal Kombat sikertelenségét elfeledve (az amúgy nem túl izmos) életművének legjobb filmjét készítette el. A középpontban egy Solaris-replikáns transzcendens gömb, ami képes az emberek legféltettebb titkait felfedni.

7. A halál napja (Strange Days, 1995) IMDb:7.0

Az ezredfordulós idegbajt ábrázoló future-noir köntösbe bújtatott akciófilm korunk leghíresebb rendezőnőjének alkotása. Kathryn Bigelow (Holtpont - Point Break, 1991, A bombák földjén - The Hurt Locker, 2008) műve összekapcsolja más emberek vizuális emlékeit egyfajta voyeurista függőséggel, másrészt a gyilkolásnak és ennek szubjektív (kamera általi) megörökítésével fejet hajt Michael Powell Kamerales (Peeping Tom, 1960) című klasszikusa előtt. A film a vége felé azonban túlzásokba esik: érezhető James Cameron hatása, aki ekkor a rendezőnő férje volt. (Érdekes egyébként a párhuzam Harry Harrison Helyet! Helyet! című könyvével, ami szintén az ezredfordulón játszódik.)

6. Pi (1998) IMDb:7.5

Paranoid film egy matematikusról, aki megszállottan hisz egy a Bibliától a tőzsdéig mindent összekötő számsorban. Darren Aronofsky első filmjében Edgar Allan Poe és Franz Kafka világa idéződik meg, amire rátesz még egy lapáttal a karcos-kontrasztos fekete-fehér kép is. A Sundance fesztiválon díjat nyert alkotást külön emlékezetessé teszi Clint Mansell kísérőzenéje is. 

5. A 13. emelet (The Thirteenth Floor, 1999) IMDb:6.7 

Alulértékelt, a Mátrix árnyékában megbújó film, sztárparádé és látványosabb effektek nélkül. Az Eredet-láz közepette (Inception, 2010) érdemes megjegyezni, hogy az egzisztenciális problémákkal már hamarabb is foglalkoztak, csakúgy, mint a virtuális múlt metafizikájával. Daniel F. Galouye novellájából még 1973-ban Rainer Werner Fassbinder készített két részes TV-filmet (Welt am Dracht).

4. Terminátor 2. - Az ítélet napja (Terminator 2: Judgment Day, 1991) IMDb:8.5

James Cameron neve hallatán sokan kardjukba dőlnek, de finoman emlékeztetném őket, hogy valamikor a nem túl távoli múltban komoly filmeket is készített (Terminátor - The Terminator, 1984, A bolygó neve: Halál - Aliens, 1986, A mélység titka - The Abyss, 1989). Ezek közül is kiemelkedik a T2, amit sokan minden idők legjobb akció-sci-fijének tartanak.

3. Páncélba zárt szellem (Kokaku kidotai - Ghost in the Shell, 1995) IMDb:7.8

Mamoru Oshii mestermunkája a japán cyberpunk-anime legfontosabb darabja. A Szárnyas fejvadász (Blade Runner, 1982) replikáns-önvizsgálat motívumának '90-es évekbeli alteregója egyben az öntudatra ébredő mesterséges intelligencia története. A Project 2051 néven elhíresült program pedig HAL-9000 méltó utóda, nem is beszélve arról, hogy a film egyfajta Neurománc feldolgozásként is nézhető. 

2. 12 majom (Twelve Monkeys, 1995) IMDb:8.1

A vírusfertőzéstől elpusztított Föld disztópiájának új hullámát elindító mainstream film alapjául Chris Marker A kilátóterasz (La Jetée, 1962) című állóképekből álló rövidfilmje szolgált. Terry Gilliam abszurd és szürreális jövőbeli atmoszférát teremt, amit Brad Pitt játéka még fel is erősít. 

1. Mátrix (The Matrix, 1999) IMDb: 8.7

Az SF történelmében a sokadik megváltástörténet egyben az évtized legelgondolkodtatóbb filmje. Popfilozófia a komfortizmus-nonkomfortizmus dilemmájáról, azonban mind technikailag (elég csak a bullet time felvételekre gondolnunk), mind szellemileg (a film elméleti hátteréről William Irwin írt könyvet) első osztályú mű, máig hivatkozási alap.  A két folytatás (Mátrix - Újratöltve, The Matrix Reloaded, 2003, Mátrix - Forradalmak, The Matrix Revolutions, 2003) messze elmaradt a várakozástól.

kicsimate

136 komment

Címkék: film

A bejegyzés trackback címe:

https://sf.blog.hu/api/trackback/id/tr262216569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fikk a Nick 2010.08.15. 13:48:54

@shitgun:
Azzal tisztában vagyok, hogy nem fért bele, ezért nyilván a miért nem fér bele kérdést tettem fel. Elnézést, ha ez nem egyértelmű...

2010.08.15. 13:56:41

@drmotto: a kérdésre nem reagáltam mert nem tudom, illetve nyilván azért nem kerültek ezek bele, mert aki írta, az nem rakta bele. Viszont a "'90-es évek" számomra is világos, hogy mikor volt. A "write only júzerek"-kel éreztem magam megszólítva.

2010.08.15. 13:59:37

@MiniMe: igen, például a második rész utolsó perceiben, amikor Neo a valóságban "lelövi" az őrszemeket, akkor már egyértelmű volt a helyzet. Aztán becsicskultak azzal, hogy a kiválasztott ereje túlnő önmagán, hát ez milyen már?

prosztóék 2010.08.15. 14:03:31

@shitgun: Azért nem fér bele mert akkor ugyanaz lett volna a vége mint a 13. emeletnek. Szerintem megírták az első részt (ami szerintem megérdemli az első helyet, főleg akkor, hogy mennyien próbálták meg utánozni) aminek a sikere mindenkit meglepett, aztán valamit gyorsan le kellett akasztani a falról, és hát így sikerült...

tangara 2010.08.15. 14:09:39

Egy kis kritika a szerző felé.. nem igazán nézett utána a starship troopers hátterének..

Robert A. Heinlein először rövidített változatban, a The Magazine of Fantasy & Science Fiction című kiadvány 1959. októberi és novemberi számában publikálta regényét, amely akkor még a Starship Soldier címet viselte. Még ugyanabban az évben a mű könyv alakban is megjelent. A történet főszereplője egy Juan Johnny Rico nevű fiatalember, aki a jövő katonaságában az óriásrovarok elleni háború során végrehajtott hőstetteinek köszönhetően újoncból fokozatosan tisztté lép elő. A regény egyes szám első személyben meséli el a történetet. Rico szájába adva a szavakat Heinlein kifejti sok kritikusa szerint vitatható véleményét, például a választójogról, a polgári erényekről, a háborúról és a halálbüntetésről. Az író álláspontja, hogy a társadalom iránti felelősség egyéni áldozatokat követel. A könyv cselekménye szerint a jövőben a választójog csak azokat a polgárokat illeti meg, akik önkéntes katonaként két év szolgálatot teljesítettek a hadseregben. A mű 1960-ban elnyerte a legjobb regénynek járó Hugo-díjat.

wikipedia...

kpityu2 2010.08.15. 14:25:35

@tangara: ... és nem véletlenül. Ugyanis a nácizmus és a diktatúra nem szájbarágós hollywoodi gonoszként jelenik meg, hanem az adott körülmények között a túlélést biztosító rendszerként. Amit egyébként remekül folytat a harmadik rész is.

kuki123 2010.08.15. 14:27:06

Mátrix az első helyen ..NAGYON HELYESEN!
az lett volna a baj hogy ha nem ott lett volna...
az külön jó pont hogy Ghost in the shell is benne van a listába előkelő helyen.

1-2 -őt nem oda vagy mást tettem volna a helyére de ez így jó :)

JR69 · http://komlomedia.hu/ 2010.08.15. 14:30:47

@tangara: Én el is olvastam. Kiváló mű ;)
Nem egészen arról szól, mint a film, de a bogarak mindkettőben megtalálhatók. (azért Philip K. Dick és A. E. van Vogt a best)
A jó sci-fi pedig arról ismerszik meg, hogy nincs vége (bárki, bárhogy folytathatja a történet tovább szövését). Amelyiknek vége van az egyszerűen nem jó ;)

carstep 2010.08.15. 14:53:13

hat ennyi erovel akat a Moon is bekerulhetett volna a listaba. Matrixert kar. Illetve egy Star Trek I-t (Uj I.) azert meg idetettem volna, de csak mert szubjektiv lista :)

udv

skaven 2010.08.15. 15:05:41

@carstep:

b+, le lett irva csomoszor hogy 90es evek. miert olyan nehez ezt megerteni? addig oke hogy valaki nem ert egyet a listaval, de legalabb a megadott intervallumban gondolkodna.
iq...

Toll (törölt) 2010.08.15. 15:21:07

Total recall (1990)??? Eszmeletlenul jo film volt, sot meg talan ma is megallna a helyet. Humoros, akcioval teli, Matrixos filozofiaval, ahol a vegen nem egyertelmu, hogy valosag volt, vagy csak illuzio az egesz.

Quicksilver 2010.08.15. 15:30:21

Nálam belefért volna még a Különvélemény (Minority Report), és a Gattaca a top 10-be. Nagy gratula a Pi merész előretevéséért mindenesetre, és a Mátrix szerintem is nagyon ott volt, még ha a folytatások le is húzták. Viszont a lista/leírás hatására meg fogom nézni a Starship Troopers-t is, amit eddig a címe alapján hanyagoltam. :-)

Acsabi44 2010.08.15. 15:30:21

Csatlakozok a Ghost in the Shell előkelő helyezésén örvendőkhöz.

FeroxX 2010.08.15. 15:32:59

haha Starship Troopers EPIC ! nem rossz lista, van 1-2 név aminek utánanézek most emiatt. amúgy Halálhajónál tényleg Gömb szagú a leírás, ennyire hasonló lenne ? (Gömb nagy kedvencem, hiányolom is innen)

kyanzes (törölt) 2010.08.15. 15:36:56

A Back to the Future 3 szerintem rendkívül gyenge. Számtalan film befért volna a helyére.

FeroxX 2010.08.15. 15:37:23

amugy én azon vagyok még minidig ledöbbenve, hogy van pár film ami bár már ősöregnek számít ebben a tecnhologiailag pörgö világban, de valahogy még mindig iszonyat megállják a helyüket az effektek, had ne mondjam, hogy élethűbbek helyenként, mint néhány mostani filmben. (Starship Troopers, Jurassic Park)

FeroxX 2010.08.15. 15:38:01

btw a Matrix nem tartozik ezek közé, a bullettime-os jelenetek még mindig a toppon vannak, de az őrszemes részekről mai szemmel üvölt a CGI, másnak mi a véleménye erről ?

Martian (törölt) 2010.08.15. 15:39:11

A Starship Troopers könyvben remek, de szerintem Paul Verhoeven félreértette, nem kapott kellő nyomatékot a társadalmi szatíra... így C-kategóriás eksönmúvi lett belőle (szerintem).

Goompah 2010.08.15. 15:44:06

Legalább a The 13th Floor a listán van.

Valaki1 (törölt) 2010.08.15. 15:48:17

gratula, az Alien, Star Wars és Star trek seholsincs.
pedig azt azért minden scifi rajongó tudja hogy ez a dobogós hármas, a többi csak utána jöhet.
látszik mennyit ért a posztoló a scifihez.

carstep 2010.08.15. 15:53:36

@skaven: b+ Matrix miota 90' evek?

carstep 2010.08.15. 15:54:45

@skaven: en nem emlexem, hogy '99-ben itthon jatszottak volna, bar lehet tevedek

lOc (a pasztafáriánus) 2010.08.15. 15:59:23

Matrix az első helyen. Starship Troopers a Contact előtt. Beooooow!!! :S

eppittvagyok 2010.08.15. 16:13:15

szerintem ez 1 tök jó lista... KÖZHELY: nyilván mindenki megírhatná a saját listáját, a sorrend ezért mindegy is, azon idegeskedni, hogy az egyik miért 16. a másik pedig miért első, már elnézést, de szerintem elég nagy hülyeség... KÖZHELY VÉGE

mediocris 2010.08.15. 16:15:21

A komfortizmus az ugye konformizmus akart lenni?

Szerintem ezek közül egyik sem alulértékelt, bár nyilván szubjektív a lista, és látszik rajta hogy inkább a különcséget díjazza (Mondjuk a Mátrix, a T2 és a Back to the Future pont kivétel, ezért kicsit kakukktojások ezen a listán).

Starship Troopers helyett én a Total Recallt választottam volna.

nyu 2010.08.15. 16:22:13

Ha mar a Star Treknel tartunk, 96-os First Contact befert volna a 90-es evek listajara.

JR69 · http://komlomedia.hu/ 2010.08.15. 16:25:49

@Valaki1: Egy Alien 3 (1992) tényleg beférhetett volna, de a 4 felejtős volt.
en.wikipedia.org/wiki/Alien_%28film%29
A SW I. részét meg nem lehet betenni az első 20-ba (Jar Jar-al komolyan gondolod?). A digitális felújítás, amit a régi sorozaton végeztek, az nem teszi a '90-es évek filmjeivé az első sorozatot.
Star Trek-ből meg melyik mozifilmet tennéd be a 4-ből?

mediocris 2010.08.15. 16:26:04

@nyu:

Az volt a gond a First Contacttal hogy nem volt hű a sorozathoz, és nem is hozta a TNG szintjét. Kedvenc kritikusom értekezett róla:

www.youtube.com/watch?v=R7Lr8cdZwHQ

mediocris 2010.08.15. 16:28:10

@JR69:

Az Alien3? Már az is csoda hogy elkészült. A mai napig nem igazán tudni hogy miről akart szólni. A bortányokról ne is beszéljünk. Ha egy rendező a film közepénél otthagyja a projektet, az nem éppen jó jel.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.08.15. 16:29:29

alapvetően korrekt lista, gratula :)

báár
# amit hiányolok, eléggé:

Elveszett gyermekek városa
eXistenZ
-et nagyon hiányolom, mindekettő rendkívül karakteres, egyéni világot mutat be,
konkrétan
1. a "..gyermekek.." abszolűt egyedi látvány és kulisszavilággal bír (bár a történet kicsit gyengébb)
2. eXistenZ ..
semmivel nem rosszabb pl a 13. emeletnél,
szerintem, amúgy jobb, és tökéletesebben kifejtett a világ, amit bemutat (mint a 13.emeletnél)

# amit kihagytam volna ill lrcseréltem volna:

a Vissza a jövőbe III. helyett inkább vmelyik Alient (ugye a 3-4 készült a 90s években (fincher / JJ Annaud)
én a helyetekben a Vissza a.. -t a 80s évek toplistában jutalmaztam volna.

12. majom ...háát
egyéni vízuális világ (ugye Terry Gilliam film) .. de az időutazásos rész miatt a cselekmény/sztori nálam megbukott

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.08.15. 16:30:33

bocs a nyelvtani hibáké, nem néztem át ...

fkristof 2010.08.15. 16:32:27

Nincs véletlen felcserélve a top10 az első részben megismertekkel? ;) Az emlékmás, a Dark City, a Gattaca vagy a Csillagkapu bármelyiket kenterbe veri ezek közül...

JR69 · http://komlomedia.hu/ 2010.08.15. 16:37:05

@mediocris: Jobban illett a sorozatba, a hibbant hangulatával, mint a 2. És a végén a rádió üzenettel feltette az i-re a pontot :)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.08.15. 16:38:47

@fkristof:

Dark City , Gattaca szerintem is hiányzik innen. Csaillagkapuban nem értünk egyet.
A többi 7ről (+szerintem a csillagkapu is)/ 8ról pedig: ezek egyértelműen gyengébbek bármelyik itteninél.

mediocris 2010.08.15. 16:40:58

@JR69:

Igaz. Én felcseréltem volna a kettőt.

mediocris 2010.08.15. 16:45:59

@JR69:

Hát leírhatnám ide is a véleményem James Cameronról. Egyszerűen nem tud jó forgatókönyvet írni. Nagyon jó akciófilmeket készít, ami szórakoztatja a közönséget és ennyi. Ennek volt a csúcsa a T2.

Ez az ember tehetségtelen. Nem érdemes tőle elvárni nagy dolgokat, mert mindig hatalmas csalódás a vége. Az Aliens annak idején elintéztem annyival hogy máshogy jó mint az Alien. De attól hogy az Aliens gyakran igen buta volt, az Alien3 még nem lesz jó.

Rogue 2010.08.15. 16:47:50

A Jurassic parc érthetetlen módon maradt ki a listából. Annak idején egyrészt hatalmas hatású alkotás volt, ami számos folytatást és másolatot inspirált (a Godzillát is )másészt technikailag úttörője volt számos számítógépes trükknek és a valós világot a számítógéppel alkotott elemekkel való összeillesztésnek. Nélküle nem tartana ott a filmműfaj, ahol most tart.
Ugyanakkor a Vissza a jövőben 3 teljesen megmagyarázhatatlan itt. Az első rész még a nyolcvanas években készült, ezért az ide nem tudott bekerülni, pedig még talán az megérdemelte volna. De a harmadik rész a megcsavart második újracsavarása volt csak, egy ötletes történet, ami a zseniális első részről húzott le még egy bőrt. Szerintem. De szerintem nyilvánvalóan :)
A függetlenség napja jó helyen van itt. Minden idők egyik legnagyobb hatású világvége-filmje, mi tagadás :) Hatását a Tim Burton-féle Támad a Mars, a Deep Impact és az Armageddon is mutatja, mint a rendező összes többi munkája később (Holnapután, 2012)

mediocris 2010.08.15. 16:50:26

@szorokin:

Dark City és a Gattaca benne volt az előző sorozatban.

sf.blog.hu/2010/08/12/a_90_es_evek_top_20_sf_filmje_1_resz

A 12 Monkeys pedig szerintem egyszerűen Terry Gilliam legjobb filmje. Tele van szimbólumokkal és utalásokkal (Ilyen apróságok hogy a pszichiáterek ugyanúgy ülnek vele szemben mint a jövőben a tudósok, stb.). A film és az időutazásos rész szándékosan skizoid. Úgy tünteti fel mintha az egész jövő csak Bruce Willis képzeletében létezne.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.08.15. 16:50:38

@mediocris: + A3-A4 fujjolók! :

sokan, elég sokan nem szeretik az A3-A4 et.
de igazi, konkrét érveket/hibákat/stb nem igazán tudtak nekem mondani.

Szerinted mi a bűne ?

Én, emlékeim szerint fincher f@sza minimál-dark világot teremtett, klausztrofóbia 1000-el ..
az emberek meg szigorúan és következetesen hullanak, mint a legyek.

ééés pl logiakailag nem tudtam(tudok) nelekötni a forgatókönyvbe, szerintem az teljesen OK-s.
színészek rendben vannak.

szóval a film rideg és következetes.

A4.. JJ Annaud nagyon szép világot teremtett. hozta a kedvenc figuráit, akik jó színészek. A film rendben van.

Halálhajónál v a Pitch Darknál egyik se rosszabb.

Szóval mi a bűne ezeknek ????

DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.08.15. 17:01:03

a contact-ot megneztem a lista hatasara, nem tudom ez barkinek hogy tetszhet, egy hulye picsa , primitiv gyerekded kutatasai, de legalabb jol beszopja a vegen , megerdemli :D

Thrasher 2010.08.15. 17:11:30

úristen, Strange days? borzalmasan gagyi.
The 13th floor??? Dick kb. 30 évvel megjelenése előtt lerágott csonttá, és kiszámíthatóvá tette a sztoriját...
de legalább a Twelve monkeyst megbecsülik végre valahol...

Thrasher 2010.08.15. 17:13:00

@Martian:
yep. szégyen az agyatlansága a könyvre nézve.

mediocris 2010.08.15. 17:16:18

@szorokin:

Nagyon nem is akarom a hibáit elemezgetni ezeknek a filmeknek. Egyszerűen nem voltak elég jók és komolyan vehetők. Alien3-nak mondjuk Fincher talán a felét rendezte, és nem éppen jó hangulatban hagyta ott a forgatást. Megnéztem a simát és a Directors cut változatot is, egyik se volt jól megírva. Biztosan rengeteg kritikát találsz róluk az interneten amit érdemes átgondolni.

sertésmájkrém 2010.08.15. 17:19:25

@Martian: +1. A Starship Troopers messze nem az a film, amivé válhatott volna, kár is érte.

Mátrix helyesen az első, T2 és GITS-ért piros pont. :)

Pipas 2010.08.15. 17:19:49

Útálom, amikor szaros rajzfilmeket mint 'sci-fi- film' próbálnak meg eladni. Nézegessenek rajzfilmet a gyerekek meg a japánok...

sertésmájkrém 2010.08.15. 17:24:05

Mondjuk a gyerekfilm hangulatú és komolyságú vissza a jövőbe 3 helyett inkább egy predator 2-t tettem volna ide. :) Vagy bármit.

Pipas 2010.08.15. 17:27:27

A contact meg a legnagyobb sci-fi csalódás evör. Még a family guy is megmondta: végigülöd a rohadt unalmas filmet, aztán a végén megjelenik a csaj APJA mint idegen lény. Hát ez milyen már?!

odamondó 2010.08.15. 18:02:50

Ghost in the shell... túl van értékelve mint az összes nagy rajongótáborral rendelkező anime és hasonlo nerd csoportok szarjai.

Lásd: Serenity

FeroxX 2010.08.15. 18:13:42

Neon Genesis Evangelion-t akkor is hiányolom xD.. IMDB 10/9.0 azért ez beszédes szerintem.. www.imdb.com/title/tt0112159/

Ghost in the Shell is csak 10/7.9 www.imdb.com/title/tt0113568/

jó tom.. igaz, hogy sorozat, de van egy lezáró film ami HATALAMAS !

Valaki1 (törölt) 2010.08.15. 18:19:04

én elismerem hogy az itt felsorolt 20 filmből legalább 12-15 tényleg jó.
meg aztán azon is lehet vitázni hogy melyik valóban sci-fi meg melyik nem, mert gyanítom némelyik nem meríti ki a sci-fi kategóriát max valami jövőben játszótó akciófiction vagy hasonló.

persze ízlés kérdése, de az hogy az alien-star-warsból egy sincs benn az tényleg szipmlán szánalmasa star trek meg még eggyel magasabb kategória, mert ott egyrészt a mozifilmek is jobbak mint innen bármelyik, de a sorozatból is legalább a fele.mindenféle rajongó egyértelműen kijelentheti hogy a történelem legjobb scifije a star trek sorozat és filmek.
de elismerhető hogy van azért néhány gyengébb rész is.szóval mindenképpen annyi illendő lenne hogy akár alien (2. rész a legjobb de mind jó egyébként), akár star trek, akár star wars ide illik és igencsak az elejére.
főleg azért is mert éppenhogy kiegészítik egymást, a star wars már kicsit fantasy-mese,ezért kritizálják, ugyanakkor ez benne a szép.kár hogy nem érzitek ezt.
az alien kőkeményen scifi, mindenféle gagyi túlzás és csicsa nélkül!No.1.
na és a star trek meg csakis hiperlatívusz.
közelében sincs egyik felsorolt film sem.

silverwol 2010.08.15. 18:24:58

Picit... nem... nagyon el van szurva ez a lista. Szerintem.

roxxtar 2010.08.15. 18:35:03

12majom.. :DDDDDDDDD:D:DD ezt te se gondoltad komolyan?!!:DD Repoman amúgy nincs a listám miközben az egyik legkomolyabb cyberpunk film.

Valaki1 (törölt) 2010.08.15. 18:40:59

még annyit hogy a jövő társadalmának problémáján rágódó különféle filmek: pl. gattaca, meg stange days, meg hasonlók szerintem nem is scifik, hanem valami futuroszociológiai tanulmányok.
a Pi hát szerintem az sem, bár őszintén szólva magyarul nem láttam és noha valamit értek angolul, de hogy megértsem az ilyen filmet sokkal jobban kellene:-)
mindenesetre szerintem az sem a klasszikus sci-fi.

T-101 2010.08.15. 20:02:30

Bocsánat, hogy félbeszakítalak, de szerintem ÉN voltam a BEST... :-)

Goyo 2010.08.15. 20:19:37

Nálam beférne a Kocka a horror, és a Gőzfiú a rajzfilm vonalról. Egyébként sokkal egyetértek. A top nálam a 12 majom.

Goyo 2010.08.15. 20:21:02

A Steamboy későbbi, benéztem.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.08.15. 20:22:00

@mediocris:

"Dark City és a Gattaca benne volt az előző sorozatban."
jaa tudom, ugye kommenteltem is ott sokat...
de itt a 20-11 vs 10-1 témára reagáltam :)

amúgy komolyan örülnék egy konkrétumnak, amit kapásbú meg tucc említeni, h méé gyengus szerinted az A3.

azt amúgy tiszta sor h 1-2 tényleg jobb, mint a 3-4, de
3-4 még így is simán be kellett vóna h kerüljön a top 10-be.
/ pl a Back To The Future 3 helyett /

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.08.15. 20:26:44

A 13. emeletnek nagyon örültem a listán.

Thrasher 2010.08.15. 21:16:42

@Valaki1:
"mindenféle rajongó egyértelműen kijelentheti hogy a történelem legjobb scifije a star trek sorozat és filmek."
nyilván, tele üres, mindenféle jellemfejlődés nélküli karakterekkel, és a semmiből előhúzott konfliktusmegoldásokkal.

"mert ott egyrészt a mozifilmek is jobbak mint innen bármelyik"
ezért valszleg még a legelvakultabb rajongók is kiröhögnének.

"az alien kőkeményen scifi, mindenféle gagyi túlzás és csicsa nélkül!"
az Alien elég nyilvánvalóan egy SF-környezetben játszódó túlélőhorror.

==T== 2010.08.15. 21:19:54

Terminátor 2: a legjobb akciófilm ever! Mondjuk némileg sci-fi is.

A Starship Troopers szintén zseniális.

A Mátrix újszerű, de túlértékelt.

A 12 majom szintén nagyszerű, de azért nem teljesen sci-fi.

Ami még zseniális, az a Vissza a Jövőbe sorozat, bár azt én egyértelműen a 80-as évekhez kötöm.

mediocris 2010.08.15. 21:24:06

@szorokin:

Konkrétum? A karakterek bénák, a forgatókönyv pedig a plothole mintapéldája és komolytalan is (ez az Alien3-ra vonatkozik). Látszik rajt hogy úgy ollózták össze, a végére nem is lesz sok értelme. Abban egyetértek hogy az eleje volt a csúcs a sorozatnak. Az Alien szerintem Ridley legjobb filmje volt (részben azért mert az eleje nagyon Kubrickos lett :), na jó, az egész), aztán onnan határozottan lefele megy a színvonal egészen az AVP filmekig (a Nimród féle filmet még nem láttam). Az Aliens akciófilmnek még jó volt, de nem éppen ugyanarról szólt mint az első rész. A 3. esélye az lett volna ha fenn tudja tartani azt a The Thinges félelmet, de az óvodások által írt forgatókönyv és a forgatási balhék mellett esélye sem volt.

Abban egyébként egyetértek hogy a Pitch Black és az Event Horizon sem különb. Az Alien4-ben pedig nekem egy jó volt. Amikor Weaver háttal állva bedobta a kosárlabdát (elsőre ment neki trükkfelvétel nélkül). Az igaz hogy a rendezőért alapból nem vagyok oda, de szerintem egy komoly akcióhorror ne menjen át képregénybeli önző gonoszok szürrealisztikus ármánykodásába. Jean-Pierre nagyon eltévesztette a házszámot. Persze már a forgatókönyv sem volt rendben. Jean-Pierre rendezzen Ameliet, az jól áll neki. Nem értem hogy minek kezdett bele olyan produkcióba ami kezdettől fogva csak a pénzről szólt.

Tényleg csak azt tudom ajánlani hogy olvass el pár véleményt a filmekkel kapcsolatban, aztán nézd meg az első részt, és utána a 3-at, 4-et.

kigyurt álat 2010.08.15. 21:35:05

Ebből a listából csak az derül ki, hogy az összeállítója nagy Mátrix1-fan.

"Popfilozófia a komfortizmus-nonkomfortizmus dilemmájáról" - mármint konformizmus gondolom, de ez már lejárt, túltárgyalt téma, le vagy maradva. Ennél még a SW hexalógiának is időtállóbb mondanivalója volt.

2010.08.15. 21:59:52

No, van mit letöltsek.. párat nem ismerek...
A Pi jól hangzik, vagy elalszom közben vagy tetszeni fog.

seik 2010.08.15. 22:41:31

@vuvuzela importőr: nem fogsz elaludni, a Zenéje nem engedi ;) Nekem tetszett a film, és a zene rengeteget adott hozzá. Clint Mansell zenéje hallható még a Rekviem egy álomért című filmben. Azt is nézd meg, ha eddig nem láttad még (bár nem sci-fi, az is üt).

Goompah 2010.08.15. 22:56:03

@version: Olvasd el a könyvet, sokkal jobb!

Goompah 2010.08.15. 23:00:22

@Pipas: Az apja alakában jelenik meg neki az idegen lény, nem ugyanaz. Neked is csak azt javasolhatom, hogy olvasd el a könyvet, egy filmbe képtelenség mindazt belezsúfolni, akkor már nem is film lenne.

Viszont én beleborzongtam abba a jelenetbe, amikor az adatfolyamot TV-re kötik és megjelenik a berlini olimpián szónokló Hitler. Ha másért nem is, ezért és eddig a részig érdemes megnézni.

Goompah 2010.08.15. 23:03:31

@Goompah: Pontosabban a horogkeresztes zászló tűnik elő elsőként. A hideg futott végig a hátamon, amikor először láttam. Többedik nézésre már enyhült a hatás, de még így is nagyon üt a jelenet.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.08.15. 23:05:48

@mediocris:

"forgatókönyv pedig a plothole mintapéldája"
sajnálom h konkrétumokat/konkrét ellentmondást nem írtál le.
no mindegy.

bár ezt taláátam: "Upon completion, the studio dismantled and reworked it without Fincher's consent" (imdb-n)

hááát naddonn gáz...
pffffff

Dr.Zomboss 2010.08.16. 00:05:23

bullet time- "a ravasz, az agy.." '98-as film, aztán abba is volt.Jobb lett volna mást kiemelni, van választék.

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.08.16. 00:06:15

A Mátrixban az egyetlen jó dolog, hogy annak köszönhetjük a Vektort. Egyébként egy túlértékelt középszer az egész.

FeroxX 2010.08.16. 01:36:57

nekem anno 1999-ben úgy volt szerencsém látni 11 évesen a Matrix-ot :D wow 11 éves voltam ? xD hogy lövésem sem volt, hogy mit várjak, mert nem hallottam róla semmit, csak nővérem barátnője oda volt érte, és mondta hogy nézzük meg vele még egyszer. akkor úgy hatalmasat ütött :)

mondjuk én 7-8 évesem anyukám ajánlására Alien-en meg Aliens-en szocializálódtam a TV-ben :D

Pipas 2010.08.16. 06:56:32

@Goompah: Jah, tudom, hogy az nem az apja, csak a Family Guy fogalmazott úgy, ahogy. Mindegy, akkor sem tetszett a vége.

Viszont ha már itt tartunk: a family guy csillagok háborúja feldolgozása epizódok rohadt jók! A kedvencem amikor a birodalmi lépegető elesik és a térdét szorongatja... azon jót röhögtem. ;)

Sayan 2010.08.16. 08:48:41

Hát nem tudom. Őszintén szólva, amit hiányolok az első 10 ből, talán az első 5 hely valamelyikén, az Birodalom visszavág. Legalábbis számomra az a film A scifi. Azért ebbe is került pár ami szerintem nem feltétlenül top 10 as. A 13. emelet például tényleg jó film, de én a 2. 10 be tenném be.
A 13 majom sem igazán első 10-es.
Szerintem a top 10:

1 Birodalom visszavág
2 Vissza a jövőbe 1 rész
3 Terminátor 2
4 Halálhajó
5 Star Trek 1 rész
6 Mátrix
7 A Sith bosszúja
8 Csillagközi Invázió
9 Ghost in the shell
10 Csillagkapu

Sayan 2010.08.16. 09:04:02

Hát szerintem a 13 majom, a strange days, a pi nem feltétlenül illik a listába, legalábbis az első 10 ben.

Szerintem az első 10
1 Birodalom visszavág
2 Vissza a jövőbe 1
3 Terminátor 2
4 A Sith bosszúja
5 Mátrix
6 Halálhajó
7 Csillagközi invázió
8 Star Trek 1
9 Ghost in the shell
10 Csillagkapu

Sayan 2010.08.16. 09:05:33

Hát szerintem a 13 majom, a strange days, a pi nem feltétlenül illik a listába, legalábbis az első 10 ben.

Szerintem az első 10
1 Birodalom visszavág
2 Vissza a jövőbe 1
3 Terminátor 2
4 A Sith bosszúja
5 Mátrix
6 Halálhajó
7 Csillagközi invázió
8 Star Trek 1
9 Ghost in the shell
10 Csillagkapu

SFblog · http://sf.blog.hu 2010.08.16. 10:08:34

@Sayan: A 13 majom szerintünk sem illik, ezért maradt ki a listából.

mutant · http://universal.blog.hu 2010.08.16. 13:26:19

Alien 1 1979, Ragadozó is korai...De pl. a Robotzsaru 2 simán belefért volna szerintem...vagy a Hegylakó 2,vagy a www.imdb.com/video/screenplay/vi3588227353/

És a Tökéletes katona pl?:) Vgay akkor már az Időzsaru??És hogy a Fortress-t ne is említsem:D De lehetne a sort folytatni olyan nagyokkal,amelyek jobban megérdemelték volna a helyezést.
Szóval..a lista nem az igazi:-/

Goompah 2010.08.16. 13:27:52

@mutant: Az általad felsoroltak egyikse sem sci-fi. Na meg semmilyen lista sem lehet igazi. :D

kacsa! 2010.08.16. 13:43:49

(na, most volt időm végigolvasni) Ghost in the Shell dobogós, nagyszerű! Meg is nézem.

kacsa! 2010.08.16. 14:00:41

...a poszt-toló meg nem ért hozzá!! A Dexter Laboratóriuma miért nincs az első 10-ben?? xD

DArchAngel 2010.08.16. 14:42:57

@safranek: Ráadásul a "shell" ugye maga a parancsfuttató környezetek - egyik - gyűjtőneve.
Így nézve már nem is egyértelmű ki/mi a szellem, amiről szó van.
Amúgy érdemes megnézni a 2x26 részes sorozatot is. Sokkal több gondolat, fordulat van benne, mint egy kazal hollywoodi tucatfilmben összesen.

Thrasher 2010.08.16. 15:17:25

@mutant:
ez szép film+ra illő lista volt

Martian (törölt) 2010.08.17. 08:18:16

"8 Star Trek 1"

Ebből hogyan lesz 90-es évek..? A régi 1. Star Trek nagyfilm elég gyenge volt, a tavalyi meg logikailag teljesen kidolgozatlan történet volt.

mutant · http://universal.blog.hu 2010.08.18. 18:22:32

@Goompah: Robotzsaru nem sci-fi?:-O Miapi???Normális vagy?:D Időzsaru???Fortres????színes, ausztrál-amerikai sci-fi akciófilm, 1993
Nem tudom,hogy sírjak vagy röhögjek rajtad:D

@Thrasher: Azért nem mind:D Nincs baj a zskat sci-fivel:D

Goompah 2010.08.18. 20:13:44

@mutant:

"Nem tudom,hogy sírjak vagy röhögjek rajtad:D"

Sírhatsz vagy nevethetsz rajtam külön-külön, felváltva vagy egyszerre is. Ez a te szabadonválasztott gyakorlatod.

Aztán ha az írásjelek halmozásán túl marad időd gondolkodásra is, akkor elmélkedj el azon, mennyi a sci-fi és mennyi az akció az általad említett filmekben. Ha ehhez azt is hozzáveszed, hogy a blog nem sci-fi akciófilmekkel, hanem "csak" sci-fi filmekkel foglalkozik, akkor végül elmerenghetsz azon is, ki kettőnk közül a nem normális.

Thrasher 2010.08.18. 21:25:05

@mutant:
de, van, az, hogy szarok. ezért zs-kategóriásak. ebbe a listába pedig a legjobbak kerültek. amik nem lehetnek szarok. érted.

Yarner · http://androlib.blog.hu 2010.08.23. 16:17:41

@Káposztakukac: Jogos, Gattaca hatalmas film, igazi SF

@forza_forza: szerintem Aliens azért maradt ki, mert 1986-os, nem a 90'es években készült...

akarki123456 · http://akarki123456.blog.hu/ 2010.09.13. 20:34:48

hmm.

BTF fan vagyok, de a 3. részt nem raknám a listára.
A GITS ellen jópáran lázadoznak, de sajna nekik azt tudom mondani, hogy "próbáljanak a kagyló héja alá nézni" és csak utána beszélni.
Emlékmás nekem is hiágyzik kicsit, illetve a Gattaka, de ha már itt tartunk, akkor Egy Akira-t is beraktam volna, meg még vagy egy tucat filmet.
Lehet vitázni, de a lista nem olyan rossz. Más ízlését tisztelem, becsülöm, részemről annyi a meglátás, hogy kicsit bővíteném részemről a top felsoroltakat, mert azért még akadtak ütős filmek a 90-es években. Még ha az Akira nem is 90-es évekbeli :-)
Bocs érte, de nem hagyhattam ki.

akarki123456 · http://akarki123456.blog.hu/ 2010.09.13. 20:37:14

Jah és még egy, az Alien3 nagyon ott volt. Képi világ nyomasztó környezet kiúttalanság, mellé egy jól kidolgozott világ és lifeform. Emellé pedig a küzdelem az ismeretlen ellen pusztán az ősi fegyverekkel, valami gigászi dolgot ad vissza az emberi faj túlélési ösztöneit illetően. Imádom a filmet, úgyhogy részemről ez is toppos.
süti beállítások módosítása