Ha egy pillanatig is komolyan vettük volna a 2011-re tervezett új Superman-mozi körüli cirkuszt, akkor szeptemberre külön hírblokkot szentelhettünk volna a filmnek. Szinte napról napra újabb rendezőt hoztak hírbe a filmmel, állítólag a forgatókönyv jelen formájában kidobandó szemét, a stúdió pedig perben áll a szuperhős eredeti alkotóival. Kár lenne kimaradni ebből a hisztériából, úgyhogy vegyük sorra az elmúlt hónapok eseményeit.
Február: A Warner Bros bejelenti, hogy Christopher Nolan nem csak a Sötét Lovag folytatásának veselkedik neki, de ő lesz a „Superman 3.0” producere is (a 2006-os, Bryan Singer-féle Superman visszatér ugyan nem volt bukásnak nevezhető, ám nem is ért el akkora sikert, hogy a stúdió a folytatás mellett döntött volna). A nyilatkozatból az is kiderül, hogy a Warner mellett a Legendary Pictures is beszáll a projektbe, illetve, hogy Nolan testvére, Jonah, illetve David Goyer írják a forgatókönyvet. A befektetőknek határozott elképzeléseik vannak a megjelenési dátumot illetően: legkésőbb 2011, amiből máig nem hajlandóak engedni, de erről később. Ekkor már hónapok óta zajlanak a per előtti tárgyalások a Warner/DC, illetve több DC képregény-karakter jogi örökösei között, akiket nem más, mint Marc „kifosztok minden stúdiót” Toberoff képvisel.
Május: Kirobban a "Supergate-botrány", a bíróság világosan kijelenti, hogy a WB/DC 2013-tól csak a Superman-jogörökös Siegel és Shuster családok engedélyével használhatja fel a karaktert. A stúdió ügyvédei lejárató kampányba kezdenek a családokat képviselő Toberoff ellen, majd gyanús körülmények között hozzájutnak pár bizalmas dokumentumhoz, amelyek alapján azt állítják, Toberoff olyan szerződéseket íratott alá az ügyfeleivel, amelyek részvénytöbbségbe juttatták volna a saját vállalatait a Superman-jogok felett. A WB ezután pert indít Toberoff ellen. A cél nyilvánvaló: elhúzódó pereskedés után végképp kiiktatni az ügyvédet. Nem meglepő módon a rajongók nem voltak elragadtatva a WB/DC taktikájától.
Szeptember 13: A Deadline magazin interjút készít Guillermo Del Toroval, amikor is a riporter rákérdez, vajon tényleg felkérték-e a Superman: Az acélember (Man of Steel, és igen, ez a jelenlegi alcíme a projektnek) rendezésére. A vizuális fetisizmusáról híres rendező ekkor nevetgélve elismeri, hogy valóban megkeresték a Warner emberei, ő egyéb elfoglaltságai miatt azonban nem vállalta el a munkát. Gyanús.
Szeptember 23: Christopher Nolan és felesége (a már szintén producer) Emma Thomas konkrétan meghallgatást szervez, hogy végre rendezőt találjanak a filmjükhöz. Listájukon állítólag a következő nevek szerepelnek: Tony Scott (Unstoppable), Matt Reeves (Let Me In), Jonathan Liebesman (Battle: Los Angeles), Duncan Jones (Source Code), Zack Snyder (300)
Szeptember 29: Robert Zemeckis újra élőszereplős filmet rendez, adja hírül a Warner sajtóosztálya. Az időutazás ismét központi szerepet kap majd, ám az egyelőre nem világos, hogy Zemeckis közvetlenül a Sárga Tengeralattjáró-mozi után vág bele a filmbe, vagy előtte más vállalkozásokban is részt vesz majd… talán ő rendezné az új Supermant?
Október 4: Hát persze hogy nem! Ugyanis Zack Snyder kapja meg a munkát. A stilizált akciójeleneteiről híres rendező amint befejezi a Sucker Punch utómunkálatait, nyomban a rendezői székbe ül, bevallja, hogy mindig is nagy rajongója volt az első számú szuperhősnek, s hogy Chris Nolannel némileg modernizálni kívánják a karaktert a soron következő filmben.
Október 6: Darren Aronofsky-nak felajánlják a Wolverine 2 rendezését (acélkarmú barátunk ezúttal Japánba látogatna), aki ekkor elkotyogja, hogy korábban őt is megkeresték a Superman-mozi ötletével, azonban nem volt hajlandó elvállalni a munkát a stúdió szabta feltételek mellett. Az általa olvasott forgatókönyv szerinte akár több hónapig húzódó javítgatásra szorult volna, amiért elsősorban Goyert teszi felelőssé, a stúdió viszont attól félve, hogy kirohannak az időből (nincs garancia arra, hogy 2013 után egyáltalán bemutathatnák a filmet a jogok feletti pereskedés miatt) inkább nem vacakol tovább, s Snydernek adja a munkát, aki jelen állapotában is boldogan elvállalja a projektet. Tömörebben: a stúdió inkább adna ki egy gyenge filmet a kezei közül, semmint bevállalna egy féléves csúszást a korábbinál életképesebb reboot reményében. Mi már meg sem lepődünk.
A hab a tortán? A Vulture értesülései szerint már Snyder is panaszkodni kezdett a gyenge forgatókönyv miatt, így előfordulhat, hogy tőle is visszaveszik a projektet. Vajon a Warner Bros vezetői mindezek után mennyire értékelnék Hofi híres viccét?
Utolsó kommentek