Akciós könyv

asimov_sfblog.jpg

Akciós könyv

stalker_sfblog.jpg

Rovatok

Egyben

Akciós könyv

banner_felkavaro2.jpg

Utolsó kommentek

Friss topikok

Külső feed

Nincs megjeleníthető elem

Fontos bejelentésre készül a NASA

2010.12.01. 07:45 :: GalBob

Geológusokat, oceanográfusokat, biológusokat és ökológusokat hívott össze a NASA csütörtökön tartandó sajtótájékoztatójára. Az űrügynökség fontos asztrobiológiai bejelentésre készül, ami meghatározó lesz a földönkívüli élet nyomait kereső kutatások szempontjából. 

Egy bizonyos Jason Kottke nevű blogger utánaszimatolt, hogy várhatóan miről fog szólni a csütörtöki konferencia, s kiderítette, hogy a különböző szakterületeken dolgozó tudósok korábbi vizsgálatai egytől-egyig érintették valamiképpen az asztrobiológia tárgykörét. Volt, aki a marsi geológia és az élet összefüggéseit, volt  aki a Titán környezeti feltételeinek korai Földéhez való hasonlóságát vizsgálta. Egyikük az arzén-alapú fotoszintézis, míg másikuk a evolúciós biokémia szakértője

Ha mindezt összekapcsoljuk a Szaturnuszt és holdjait fürkésző Cassini-űrszondával, Kottke úgy silabizál, hogy valamiféle oxigénhiányos fotoszintézist végző, primitív mikroorganizmusokat találtak a Titánon.

 

 

A NASA ígérete, miszerint a felfedezés mindent megváltoztat, ami eddig az életről tudni véltünk, talán arra vonatkozik, hogy a Titánon talált bizonyítékok alapján újabbakkal bővült azon anyagok tárháza, amelyek az élet építőkövei lehetnek. Persze mindez még spekuláció, remélhetőleg a holnapi nap folyamán mindent elárulnak majd, amit a felfedezésről tudni érdemes.

A Titán több írót is megihletett, gondoljuk csak Philip K. Dicktől A titán játékosaira, vagy Kurt Vonnegut A titán szirénjei című regényére. 

 

Segíts Te is: magyar Pulit a Holdra és legyél tagja a Kis Lépés Klub-nak.

NASA

171 komment · 3 trackback

Címkék: tudomány

A bejegyzés trackback címe:

https://sf.blog.hu/api/trackback/id/tr582485012

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Arzént épít DNS-ébe a NASA által felfedezett baktérium 2010.12.05. 14:02:53

Nem mindennapi bejelentést tettek pénteken a NASA munkatársai: a kaliforniai Mono-tóban egy eddig ismeretlen baktériumtörzset találtak, amely képes szervezetébe foszfor helyett arzént beépíteni. Ez az első olyan élőlény, amely az élethez nélkülözhe...

Trackback: Lezabálták a műanyag kerítését! Rohadtul jogos a felháborodás! 2010.12.03. 10:40:04

Mindenki el van szállva a NASA bejelentésétől, pedig a volt Csehszlovákiában már 25 éve tudnak egy máig beazonosíthatatlan fajról.Természetesen rohadtul jogos a felháborodás hazánkban, amikor a kerítésen átugráló veteményeket vagy kisebb értékű tárgyak...

Trackback: Az éden már az idegeneké 2010.12.01. 18:54:32

Úgy tűnik, elkéstünk: a Föld ikertestvérét, a bájos nevű Zarminát már kolonizálták. Éteri szépségű, légiesen kecses hadseregek foglalták el, vagyis dehogy: gülüszemű, ronda, nyálkás idegenek rohanták le előttünk. Pedig nekik az olaj se kell. Bolyg...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Holy One 2010.12.01. 11:44:56

"Ha mindezt összekapcsoljuk a Szaturnuszt és holdjait fürkésző Cassini-űrszondával, Kottke úgy silabizál, hogy valamiféle oxigénhiányos fotoszintézist végző, primitív mikroorganizmusokat találtak a Titánon."

Ez azért elég merész feltételezés. Persze ha így lenne az kifejezetten tetszene.

Holy One 2010.12.01. 11:46:40

Akkor most, hogy elolvastam az eredeti cikket:
már ott is leírják, hogy nem igaz :(

SFblog · http://sf.blog.hu 2010.12.01. 12:25:17

A forrás mindig a bejegyzés alján található.

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2010.12.01. 12:52:19

@Holy One: Elolvastam többször is, de ennyire hülye lennék, hogy nem találom benne azt a részt, ahol le van írva, hogy nem igaz?

2010.12.01. 12:56:51

Érdekes feltételezés, izgalmas ötlet..:) a legizgalmasabb az lenne, ha kiderülne, teljesen más mint az itteniek, de ez tényleg sci-fi :p

árgyéluskapitány 2010.12.01. 12:59:03

@Imiface: Pedig ott van az alján. Az egyszerűség kedvéért idemásolom:

"Update: According to Alexis Madrigal, the answer to the hyperbolic question in the headline is "no".

I'm sad to quell some of the @kottke-induced excitement about possible extraterrestrial life. I've seen the Science paper. It's not that."

noreturn 2010.12.01. 12:59:29

@Imiface: Update: According to Alexis Madrigal, the answer to the hyperbolic question in the headline is "no".

I'm sad to quell some of the @kottke-induced excitement about possible extraterrestrial life. I've seen the Science paper. It's not that.

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2010.12.01. 13:04:01

@árgyéluskapitány: @noreturn: Ja, akkor jóhogy nem találtam, én nem azt a cikket olvastam, hanem a NASA honlapján lévőt (www.nasa.gov/home/hqnews/2010/nov/HQ_M10-167_Astrobiology.html), ott nincs semmi ilyen cáfolat, csak maga a hír.

Amit én olvastam, arra az itteni bejegyzés legvégén mutat a "NASA" link.

franxepe 2010.12.01. 13:04:13

@Imiface: @árgyéluskapitány: @Holy One:
az eredeti cikk a nasa hirdetmenye. nem egy kulsos ember blogbejegyzese. amig holnap le nem zajlik a sajtotajekoztato, mindenki azt talalgat/allit amit akar.

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2010.12.01. 13:05:17

@franxepe: Persze. Én csak azt mondom, hogy nem találtam a cáfolatot, és kérdeztem a többieket, hogy hol látják.

csillámpóni 2010.12.01. 13:05:54

Én ennél sokkal frankóbb dolgokat készülök bejelenteni. Csak még várok amíg lesz valami bejelentenivalóm.
Addig talán annyit, hogy "van aki gonosz velem, van aki kedves, van pina ami száraz, és van ami nedves".
Ez, azt hiszem mindent megváltoztat, ami eddig az életről tudni véltünk.

Talán annyit még hozzá, hogy "a nyolcvanasokban nem volt bumm-bumm a fejbe, csak a zene meg a pina meg kalács a tejbe".

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.12.01. 13:09:06

Ez a hír két hete megjelent egy hírportálon. 1 óra múlva már nem találtam sehol és azóta se... :)

Amúgy meg a Földről került oda az élet. :P

registraal 2010.12.01. 13:12:47

Azon a napon, amikor bizonyítva lesz a földön kívűli bármilyen élet, azon a napon dől meg az összes vallás alapja....

pamut 2010.12.01. 13:13:10

Beszállok én is a tippelősdibe: szerintem találtak valahol egy exobolygót, élettel a felszínén.

ha csak annyi derülne ki, hogy találtak egy életre alkalmas exobolygót, vízzel, jó hőmérséklettel, légkörrel, oxigénnel, akkor azért csalódott lennék.

holnap megtudjuk, én már alig várom :)

m.logic 2010.12.01. 13:17:37

@registraal: Senki sem hisz a teremtésben, még a pápa sem valszeg, csak azt kell mondja, hogy igen.

pamut 2010.12.01. 13:17:48

@registraal: erre már én is gondoltam :)

amit írsz teljesen logikus, de nem fog összedőlni semmi. a hívők hisznek, ha racionálisan gondolkodnának, nem lennének hívők.

volt már bőven ilyen "sokk" a hívőknek, pl. amikor kiderült hogy mégsem a Föld a világ közepe, és a Nap sem a Föld körül kering, akkor ez egy elég mély gyomros volt a vallásoknak, aztán amikor jött Csárli és az evolúcióelmélet, meg hogy a majom az unokatestvérünk, na akkor meg pláne. és tessék, hiába a sok ezerszeresen bebizonyított tudományos tény, a vallás alapvető állításainak cáfolata, ma is hemzseg a bolygónk a sok hívőtől... próbálkoznak összeegyeztetni a tudományt a hitükkel, de elég kényszeredett megoldások...

Mikrobi 2010.12.01. 13:18:09

@registraal: ezt honnan veszed, teológus vagy netán?

Csabi. 2010.12.01. 13:22:17

...vagy csak bejelentik, hogy még mindig semmi, és több pénz kéne:))

Netuddki. 2010.12.01. 13:23:33

Megtalálták a titánon a monolitot. De miért kellett erre 10 évet várni?

Kalmár 2010.12.01. 13:25:53

@registraal: Kicsit le vagy maradva.
Már a megboldogult II.János Pál is, amikor fogadta audiencián Stephen Hawkingot, azt mondta, hogy a világ teremtése, az ősrobbanás pillanata volt.
A katolikus egyház, az egyik legmodernebb a történelmi egyházak közt.

A scientológusoknak meg már Viktor elhozta a világvégét:)))

ThufirHawat 2010.12.01. 13:26:13

@endike: Nem is igaz. Isten teremtette oda is. Benne is lesz az Alkotmányban, meglásd!

Ianas 2010.12.01. 13:27:15

@registraal: Elképzelésed sincs, milyen alkalmazkodó a vallás. ;)

Kalmár 2010.12.01. 13:27:48

Nagyon várom a sajtókonferenciát.
Mindig is vágytam rá, hogy még életemben megtudjam, hogy van e élet máshol?
Lassan az itteninek véget vetünk.....

Jerky_Master 2010.12.01. 13:28:50

tökmindegy, milyen egysejtűeket találnak a Holdtól messzebb, amíg nincsen olyan technológia, amivel az emberiség gyorsan utazhat egyik naprendszerből a másikba.

Link Elek 2010.12.01. 13:30:57

a tudomany sokkal lasabban, megfontoltabban halad, mint a bloggerek szeretnek.

Jerky_Master 2010.12.01. 13:32:01

@registraal: a Bibliában az áll, hogy a világot, annak mindenségét, és benne minden élettelent és élőt, Isten teremtett.

bgp 2010.12.01. 13:32:10

@kovi1970: nem a megtalálással vártak, hanem a bejelentéssel. Láttad a Csillagkaput?

nemecsek ernő áruló 2010.12.01. 13:32:35

@Kalmár: Azért II. János Pál szokatlanul felvilágosult volt a többi katolikushoz képest.

Jelenés 2010.12.01. 13:33:43

A vallást csak korunk szuperhősei, Schmitt Pál és Orbán Viktor tudnák megszűntetni.

nub!an 2010.12.01. 13:34:33

szerintem bemutatnak egy földönkívülit, aki majd tart egy rövid sajtótájékoztatót.

ubk 2010.12.01. 13:36:48

@registraal: Miért? A Hinduizmus tényként fogadja el, hogy az összes bolgón van élet. Tessék elolvasni a Védákat és a Srímad-Bhagavatam-ot :-)

Blogger Géza 2010.12.01. 13:37:24

@registraal: Szerintem semelyik vallás alapja nem rendülne meg. Sőt...

dr. Tonyk 2010.12.01. 13:41:00

@registraal:
"Azon a napon, amikor bizonyítva lesz a földön kívűli bármilyen élet, azon a napon dől meg az összes vallás alapja.... "

Azon a napon megmagyarázzák, hogy Isten milyen hatalmas és bezony nem csak a fődet hanem a xutux579 bolygót is telinyomta teremtvényeivel, akik azóta is bazi nagy templomokban imádják.

A vallás is csak egy üzlet. Nagyon jó üzlet.

kisfaszú 2010.12.01. 13:41:16

Szerintem magát Oszama bin Ladent találták meg a Titánon.

Jerky_Master 2010.12.01. 13:41:42

@nub!an: az olyan rövid lesz, hogy elővesz egy nukleáris lebontó puskát, és szétcsap a sok seggfej újságíró között.

csocsocsókolom 2010.12.01. 13:42:10

Jimmy lelke megjelent a Titánon.

csakazértse 2010.12.01. 13:43:01

Vagy lehet hazaért E.T., és most telefonált vissza.

parttalan 2010.12.01. 13:44:13

Majd azt mondják: Isten teremtette az eget és a földet...a Titánon is.

LongJohnHolmes 2010.12.01. 13:44:47

Szerintem a könyvelésről megkapták az adatokat, hogy még van egy csomó pénz a reprezentációs-keretből, amit el kell költeni év vége előtt :)

Kapitány_1 2010.12.01. 13:47:11

A nagy bejelentés lényege,
hogy Orbán Viktor elnök úr
nem e világ szülötte.
)
www.youtube.com/watch?v=1YnOG9zv2tY

Kepkocka · http://zenelokepkockak.blog.hu 2010.12.01. 13:50:46

Csak nem bejelentik az életet a Titánon?
Lenne egy tippem a kontinensek nevére: Allansia, Óvilág és Khul...

68nyara 2010.12.01. 13:51:10

Azért az is egy lehetséges magyarázat, hogy bejelentenek egy leszállós, robotos, keresgélős expedíciót a Titánra. Amit egyébként már elég régen szeretnének összehozni.

Ilyen mikroorganizmusos bejelentés egyébként már volt, a Marsról is felröppent ilyen, aztán találtak rá más magyarázatot.

vernarancs 2010.12.01. 13:51:40

Nem ertem ehhez minek kell olyan messzire menni. Nalunk, hatul a kertben is van elet.
No meg a Tatuinon is volt. Lattam.

kisfaszú 2010.12.01. 13:52:17

A titáni lakosokat Titanian-nak, vagy Titanic people-nak kell-e hívni?

blue moon 2010.12.01. 13:52:22

Van egy nagy probléma.
Hiába találunk életet máshol, ha ezen a bolygón a saját életünket tönkretesszük.

7 Mrd ember nem tud áttelepülni sem a Marsra, sem a Holdra. (Bármennyire is ezt javasolta G. Bush) Ha a Földet hazavágjuk, akkor aztán pisloghatunk fölfelé a csillagokra.

Vallás: A vallások (főleg a kat.) sok csapást átéltek már. A Bibliában sehol sincs benne, hogy ez az egyetlen hely, ahol élet van.
Szerintem nagyobb csapás a kat. egyháznak jelenleg a pedofília, mint esetlegesen élet egy másik bolygón - bocs holdon. Mivel a titán csupán egy hold.

Nemrég hallgattam egy klassz műsort erről. A lényege az volt, hogy sok-sok égitesten meg lett volna a lehetőség az élet kialakulására. A gondot az okozta, hogy az idő túl rövidnek bizonyult. Mire elért volna egy bizonyos fejlettséget, eltűnt a víz, vagy elillant a légkör. Ez lehetett a Marson is talán.

Egyébként elég elgondolkoztató, hogy ha lenne élet máshol, akkor sima matek alapján hemzsegnie kéne a civilizációknak a világegyetemben.
Ennek ellenére sehol senki.

Az emberiség talán legnagyobb tragédiája az lesz, amikor az derül ki, hogy nincsenek rajtunk kívül mások. Miért? Mert akkor rájövünk: Egyedül vagyunk. Nincs, aki segítsen.

Elgondolkoztatok rajta, hogy a vallás helyére lépett "UFÓ-hit" is ezen alapszik? Az embernek mindig kellett valami, valaki, akiben bízhat, akitől segítséget remélhet.
Isten létezésének esélyét eléggé megingatták, helyette jött az UFÓ-hit a XX. században.
Namost ha ez is megdől (egy darabig még nem), miben fog hinni az emberiség? :-(

registraal 2010.12.01. 13:54:18

Nem a vallás dől meg csak az alapja ! Majd szépen áthelyezik új alapokra...

De holnap (vagy valamikor máskor) kiderül...

vernarancs 2010.12.01. 13:59:17

@blue moon: Egy vegtelen terben eleg nehez hemzsegni. Lehet, hogy 314 csilliard fenyevre innen tomegnyomor van. Csak nem latunk el odaig.

(Indiaban viszont biztosan az van)

Az viszont eleg valoszinu, hogy mire ezt tisztazhatnank reg kicsinaljuk magunkat. Szerencsere en meg parszor nyaralhatok a balcsin meg a gyerekeim is. Aztan helo.

Nakedape 2010.12.01. 13:59:29

@68nyara: DDS-re (darke dune spots) van egy élethipotézis, arra gondolsz, persze lehet rá más hipotézis, tudod linkelni, hogy mi az, én úgy számoltam, hogy az is akkor derül ki, ha végre odamennek megnézni, s nem csak a sivatagba :)

Népi ellenőrzési iroda (törölt) 2010.12.01. 14:00:02

Tegnap fejeztem be a Deception Point-ot Dan Browntól, nem tudom komolyan venni a bejelentést, olyan nagy a hasonlóság.

Link Elek 2010.12.01. 14:00:59

@registraal:
a gyengeelmejuek barmilyen tenyt kepesek beleilleszteni a hiedelmeikbe, es kepesek azt mondani, hogy mindig is igy gondoltak.
nem fog a vallasokkal tortenni semmi.
az emberek egy jo resze gyengeelmeju. mindig is az volt, mindig is az lesz.

mook 2010.12.01. 14:01:19

@registraal: Okoska, nemrég konferencia volt ilyesmiről a Vatikánban, ahol pl. azt a kérdést is feszegették teológusok / filozófusok, hogy ha egyszer kiderülne, hogy létezik máshol is élet, akkor Jézus őket is megváltotta-e.

LongJohnHolmes 2010.12.01. 14:01:38

@blue moon: Vajon, hogy fogjuk tönkretenni a Földet? Hogy tesszük tönkre az életünket? Minek kellene bárhova is áttelepülni tömegesen? Miért lenne tragédia, ha kiderülne, hogy egyedül vagyunk?
Az életnek semmi értelme, akkor sem, ha benépesítünk mindenféle égitesteket. Az egész csak játék. Van aki rövid életét pesszimista agyalással tölti és ettől érzi jól magát, mások meg csak úgy elvannak és néznek ki a fejükből:)

Jerky_Master 2010.12.01. 14:04:44

@blue moon: Ember! Akkor kell áttelepülni, amikor már olyan sokan vagyunk, hogy elviselhetetlen. Vagy feldobja a talpát a fele, a másik meg elköltözik.

Azt te honnan tudod, hogy MIÉRT nem tud (eddig) az emberiség földön kívüli intelligens életről?! Egyszer olvastam erről összeállítást; lehetséges okok:
- túl messze vagyunk a galaxis fő sodrásától
- jelentéktelenek vagyunk a többiek számára
- régóta figyelnek minket, de mi nem vesszük észre
- túl nagyok a távolságok számunkra, de a többi intelligens civilizáció számára nem. mint ahogy egy csigának felfoghatatlan távolság 50 km, nekünk szinte semmiség
- akik figyelnek, szerencsére nem ellenséges célúak, különben nekünk annyi lenne
- mátrixban, kivetített világban élünk (baromság, de mint elmélet jól hangzik)
stb.

Jerky_Master 2010.12.01. 14:06:02

@mook: üzenem nekik, hogy NEM. a felfogásuk szerint Jézus az emberiséget váltotta meg.
nade mitől? minden maradt a régiben, sőt, még rosszabb lett azóta.

Link Elek 2010.12.01. 14:06:36

@mook: a kozepkorban meg arrol vitatkoztak, hogy hany angyal fér el egy tu fokan.

nemi tananyag:
www.venganza.org/about/open-letter/

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.12.01. 14:06:41

Az ember sosem fogja meghódítani az űrt. Ezt jó lenne minél előbb megértetni az emberekkel, különösen a fiatalokkal, mert úgy beleélik magukat hogy ez lesz a megváltás az emberiségnek, hogy brutális sokkot okoz nekik majd ha rájönnek, hogy mégse.
Bár már lehet, hogy késő. A bugyuta scifi sorozatok és a felelőtlen tudósok elvégezték a munkát...

szobatars 2010.12.01. 14:11:11

Szerintem egy hatalmas hibrid-kukorica ültetvényt találtak, előtte egy táblán felirattal:

"Nyikita Hruscsov elvtárs tiszteletére"

Jerky_Master 2010.12.01. 14:11:33

@endike: ezt meg miből gondolod?! ha kishitűek és önpusztítók vagyunk, AKKOR nem!
meg akkor sem, ha egoista, környezetszennyező, nukleáris fegyverkező, elnyomó és élhetetlen rezsimek más népek legyilkolására esküdnek fel, míg a fejlett nyugat ha belevörösödik a sz@rásba, akkor sem jut előre az űrprogramban, amíg ilyen páriaállamok akadályoznak.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.12.01. 14:17:35

@Jerky_Master: írtam erről egy blogbejegyzést, de vigyázz, lehet hogy brutálisan felidegesedsz rajta, és gyilkos indulataid lesznek: endike.blog.hu/2010/09/26/az_emberiseg_sosem_fog_kirajzani_az_urbe

phaszfej 2010.12.01. 14:18:58

Remélem, kétmilliárd Jessica Albát találtak a titánon és mind az én fasszomat akarja leszopni.

Lord_M_ 2010.12.01. 14:19:37

@endike: igen igen.. és olyan nagy és nehéz dolgok nem fognak soha repülni mint egy Boeing 747 ... hogy a vas vízen úszását már ne is említsem...

pfff...

DillingerEscapePlan 2010.12.01. 14:19:59

sokkal durvább dolgot fognak bejelenteni mint amire gondoltok. holnaptól új időszámítás kezdődik.

AutosVilli 2010.12.01. 14:20:45

Hurrá ,pakolok és megyünk a titánra, itt hagyjuk ezt a szar országot végre.

egy hang 2010.12.01. 14:20:50

@registraal: Ez egy baromság. A Vatikán ha úgy tetszik már 2 éve bejelentette azt, amire most a NASA készül, vagyis hogy létezik Földön kivüli élet.
uk.reuters.com/article/idUKL146364620080514
www.msnbc.msn.com/id/24598508/ns/world_news-europe/
tezzsék

phaszfej 2010.12.01. 14:20:51

@endike: Te egy agyilag nagyon korlátolt ember vagy. Azért, mert írsz valamiről valamit, nem jelenti automatice azt, hogy egyetlen valamirevaló gondolatod is lenne az ügyben. Saját nyomorod projekciója a sötét kis űrelméleted. Basszál egy jót.

Thrasher 2010.12.01. 14:21:02

@registraal:
mint ahogy az eddigi, vallásos tanoknak ellentmondó tudományos felfedézeskre is racionálisan, belátóan válaszoltak a világvallások ugye, nem pedig demagóg csúsztatásokkal, és hazugságokkal

szobatars 2010.12.01. 14:21:56

@LongJohnHolmes: nem rossz, de nekem a vicc jutott eszembe:

Az amerikaiak leszállnak a Holdon és tanakodnak: ide egy autógyárat kellene építeni, ide meg egy kaszinót tennék, ide jöhet egy western-kocsma... Egyszer csak megszólal az egyik kráter és azt mondja:
-NYET! Volt itt egy kopasz ember és ő azt mondta, ezt itt mind bevetjük majd hibrid kukoricával.

de a poén ugyan az...

sprenczl 2010.12.01. 14:23:32

Megtalálták Xenut?:-))))

DillingerEscapePlan 2010.12.01. 14:25:23

@endike: nem hülyeség amit írsz, sztem sem fogunk csillagrendszerek között utazgatni még pár száz vagy ezer évig az biztos. viszont a fúziós kutatásokról lemaradtál, mert pár évtizeden belül már elérhető lesz a fúziós energia, 100 éven belül pedig biztosan az lesz már az alap, és az energiaválság megszűnik. persze ezután még nagyon sokat kell tenni a csillagközi űrutazásig, sőt, az is lehet hogy örökre lehetetlen marad. sajnos ez utóbbi a valószínűbb.

Redneck pornstar 2010.12.01. 14:26:03

Valójában a BP egyik olajfúrótornya kaput nyitott a sötét feldés dimenziójába, kiszabadítva Cthulhut a gonosz istent. És ezt most elő kell adni. Azért a NASA teszi mert ők azok akik az utóbbi évtizedekben nem csináltak semmit.

Alikam 2010.12.01. 14:35:55

Nem értek én pár iq-light emberkét itt. Van egy pusztán tudomáőnyos cikk, amivel természetesen vallási alapon is lehetne foglalkozni, ha lenne bármi konrkétum, de persze nem nekünk és nem itt, erre jön ide pár lelki nyomorék, amelyik egyből elkezdi pocskondiázni a vallásokat.

Oké, mondjátok azt, hogy egy szerzetes leszopatott benneteket, vagy egy rabbi seggbekúrt titeket, estleg egy pap fogodosta a 10 éves hamvas seggeteket, és akkor azt mondom, oké, érthető a frusztrációtok...

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.12.01. 14:36:01

@Dillinger: vigyázz mert téged is lehülyéznek a scifi sorozatokkal megbolondított fiatalok :)
a durva az, hogy pont ezek a fiatalok pazarolnak ezerrel, és csak ölbe tett kézzel várják a technológiai megváltást :D

ha jól tudom a fúziós kutatásokról komoly tudósok is azt mondják, hogy 50 év múlva is ugyanitt fogunk tartani... addigra meg elfogy az olaj, összedől a "civilizált" társadalom, a vakhívő, ostoba fiatalok istene

Jerky_Master 2010.12.01. 14:36:37

@Dillinger: az ionhajtóművel is kísérleteznek, biztató.
a lézer régóta létezik, és lesz majd részecskepajzs is.
alig várom, hogy olyasmi legyen majd pár száz év múlva, mint a STARCRAFT-ban!! :-D
lesz jó kis csihipuhi.
az USA majd akkor is megmutatja, ki a tökös gyerek, G.I. Joe.

Secnir 2010.12.01. 14:37:40

@nub!an:
"szerintem bemutatnak egy földönkívülit, aki majd tart egy rövid sajtótájékoztatót. "

amiben kifejti hogy
-nem lehetséges az élet a Földön kívül, higyjük el neki...
-nem lehetséges az élet a Titánon kívül, és mi csak az ő látomása vagyunk, mert metánzsíros libamájat vacsorázott, de ha felkel a következő Szaturnusz-reggelen, addigra mi úgyis elmúlunk...

Jerky_Master 2010.12.01. 14:38:32

@endike: ez egy besavanyodott, pesszimista ember írása, minden tudományos alapot és a kutatási eredményeket nélkülöző firkantás.
és?

bgp 2010.12.01. 14:41:16

@endike: el vagy pilledve, fúzióból már most is nyerünk energiát. A sógorom (falun) azzal melegíti a vizet meg a szobát.

DillingerEscapePlan 2010.12.01. 14:43:08

@endike: nemtúlzottan izgat ha bárki lehülyéz. a fúziós kutatásoknak meg nézz utána. már most is működik csak alacsony a hatásfoka.

DillingerEscapePlan 2010.12.01. 14:43:45

@Jerky_Master: addigra te már in dö báj báj báj báj leszel :)

vilaghalo 2010.12.01. 14:44:29

biztos csak talaltak valami uj, minden eddiginel fiatalabb/oregebb ............. -t.

NASA... pff.

Csokonai Vitéz Műhely 2010.12.01. 14:51:00

A NASA múltkori "nagy" bejelentése az volt, hogy találtak egy mini feketelyukat.
Szerintem a mostani is hasonló kaliberű lesz.
Amúgy miért a Titánra gondol mindenki? A Rhea-ba az utóbbi időben sokkal több energiát fektettek.

r3d 2010.12.01. 14:51:11

Mit keres itt ez a rengeteg gyoker?

Amugy fura egy mindat ez, na:

[...]to discuss an astrobiology finding that will impact the search for evidence of extraterrestrial life.

Mi mas lehet? Hacsak nem talaltak megint vmi bacit egy cianos toban, vagy vulkanban...

Jerky_Master 2010.12.01. 14:54:43

@Dillinger: nem biztos. ha kb. 50 év múlva át lehet ültetni a tudatot számítógépekbe, akkor élni fogok. aztán klónoztatom az egykori testem, és visszaültetem a tudatomat.
vagy egy MECH-be ültetem vissza.
egy biztonsági másolatot természetesen megtartok egy 30 km mélyen fekvő bunkerben.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2010.12.01. 14:59:47

@endike:

Endike, volt neked a robottörvényekről is valami elméleted, nem? Vagy valami ilyesmi. Mer az is baromság volt.

nub!an 2010.12.01. 14:59:59

@Secnir: "amiben kifejti hogy
-nem lehetséges az élet a Földön kívül, higyjük el neki..." - eh, arra nem gondoltam, h ő egy magyar politikus lesz:)

l.x. 2010.12.01. 15:00:56

@registraal: "Azon a napon, amikor bizonyítva lesz a földön kívűli bármilyen élet, azon a napon dől meg az összes vallás alapja.... "

Jó néhánynak kicsit át kell fazoníroznia a tanokat, de akadnak közöttük, amelyek ebben úgyis gyakorlottak.

Viszont pl. a buddhistáknak egyáltalán nem lesz mi miatt feszengeniük.

Martian (törölt) 2010.12.01. 15:06:13

@endike: a jelenlegi tudásunkból kiindulva érthető a pesszimizmus... de nagyobb időtávlatokban - ha kihalás, degeneráció nélkül megoldjuk a felmerülő problémákat - bármi elképzelhető... akár pl. az is, hogy nincs szükségünk fizikai testre, viszont energiamező formájában bárhova könnyen el tudunk jutni.
150 évvel ezelőtt bolondokházába zártak volna egy mai fizikust, ha elmagyarázza a kétréses kísérlet tanulságait.

l.x. 2010.12.01. 15:06:34

@Dillinger: "pár évtizeden belül már elérhető lesz a fúziós energia, "

:)

Az ipari méretű fúzió a bizonyíték arra, hogy az Univerzum tágul... nem csak térben, időben is. Ui. minél több idő telik el, annál messzebb van. 30 éve még 20 évnyi távolban volt, 10 éve még 30, most pedig "pár évtizeden belüli".

Jerky_Master 2010.12.01. 15:10:43

@l.x.: a 60-as években azt hitték, 2000-ben repülő autók lesznek, és Hold-bázis.
a 80-as években a Vissza a jövőbe film 2025-re számolt sok csilivili dologgal, aminek a 10-ede sem lesz 6 év múlva.
lassultak a dolgok, hiába van juppiéknak (sz)ifonjuk, mert az országok egy része sz@rik a többire, környezetszennyez, 1 milliárd embert termel 5 év alatt, atomfegyverkezik, stb., míg a többiek az üdítő papírdobozát is külön gyűjtik, űrkutatásra költenek, autó helyett bicikliznek kis távon..

SlafRock · http://holdontul.wordpress.com/ 2010.12.01. 15:14:21

A kirajzásról Hawking nemrég referált, és mellette voksolt. Bár a műszaki paramétereit nem árulta el az erre alkalmas masinériáknak!:)
Szerintem végre megtalálták az extragalaktikus fakó lyukat!

Secnir 2010.12.01. 15:18:54

@registraal:
"Azon a napon, amikor bizonyítva lesz a földön kívűli bármilyen élet, azon a napon dől meg az összes vallás alapja.... "

már miért dőlne meg?
Isten nem a Földön lakik => Isten földönkívüli...

Martian (törölt) 2010.12.01. 15:20:04

@Jerky_Master: "a 80-as években a Vissza a jövőbe film 2025-re számolt sok csilivili dologgal"

2015-re, ami még inkább ciki.... :)

SlafRock · http://holdontul.wordpress.com/ 2010.12.01. 15:27:37

@Martian: Vissza a jövőbe cipőt már lehet kapni! Nagy lépés az emberiségnek!:D

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2010.12.01. 15:30:59

Először is tessék lehiggadni. A NASA hatalmas PR-zajt csapott a fiatal fekete lyuk körül is pár hete, de azért nem volt az a világrengető felfedezés.

A szereplők névsora alapján az alábbiakra következtetnek máshol:
www.spaceref.com/news/viewnews.html?id=1476
www.timesonline.co.uk/tol/news/science/eureka/article7040864.ece

Röviden, pontatlanul: A lefolyástalan Mono Lake az USÁban a legnagyobb arzénkoncentrációjú tó a Földön. Az arzént a legtöbb élőlény nem bírja, töményen meg szinte semmi, mivel kémiailag hasonlít a foszforra (a periódusos rendszerben egymás alatt vannak). ami alapvető az élő szervezetekben, hogy csak az ATP-t (adenozin-trifoszfát) említsem, ami gyakorlatilag a sejtek "akkuja". A Mono-ban mégis élnek létformák, amik vígan elvannak az arzénnel. Felmerül, hogy vajon extrém alkalmazkodásról van szó, vagy effektíve egy "árnyék-bioszféráról", ami a mienktől függetlenül jött létre, és az arzént hasznosítja. Ugyanis jelenleg egyféle életet ismerük, a földit, de ha legalább egy alternatívát találnánk, már lehetne valami elképzelésünk, mennyire képes az élet a "miénktől" eltérő módon fejlődni. Vagyis mennyire lehet más más bolygókon.

Persze lehet, hogy nem ez lesz. De azt nagyon kétlem, hogy ufók integetnének majd a sajttájon.

@registraal: a vallásokat, illetve a hívőket rég nem lehet megzavarni tényekkel, különben nem próbálnák meg pl. az USÁban beleíratni a tankönyvekbe a kreacionizmust meg fiatal Föld elméletet meg a többi zöldséget, mint "lehetséges alternatívát".

csillámpóni 2010.12.01. 15:37:19

Egyébként mit szól a gazprom a metán alapú élethez? "Annak látszom ami vagyok,
Egy kibaszott G, és tudod mit tartok a cuccról"?

Secnir 2010.12.01. 15:40:29

@lacalaca:
ha jól értem, akkor a földön legalább két élet van?
hö, rajtam kívül más?

l.x. 2010.12.01. 15:41:43

@Jerky_Master: Éppen az az ország költ a legtöbbet űrkutatásra, és tette le a legtöbbet az asztalra a témakörben, amelyik a leginkább tojik a többire (leszámítva a hegemóniához elengedhetetlen külpolt), és amelyik a leginkább környezetszennyez. Utóbbi nem is meglepő, hiszen a szkájvókhoz stabil ipar kell, ahhoz meg be kell darálni mindent, amiből energia származhat, remélve, hogy előbb sikerül darálás nélkül is hozzájutni, mint ahogy minden darálnivaló elfogy.

Sorsunk, mint a viccben: gyorsan hajtani, hogy odaérjünk, mielőtt kifogy a nafta.

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2010.12.01. 15:46:20

@Secnir: én meg a jeti. Ja az már három.

pamut 2010.12.01. 15:47:33

@Jerky_Master: csak azért nincs repülő autó, mert ésszerűbb külön autót és külön kisrepülőt gyártani, használni. technikailag simnán lehetséges lenne, sőt úgy tudom már csináltak is a hülye gazdagoknak, keress rá a youtubon.

Hold bázis: simán lehetne, csak a pénz hiányzik hozzá.

Arra viszont nem emlékszem, hogy a vissza a jövőben (ami egyébként nem tudományos jóslat, hanem egy mozi volt) látták volna előre azt, hogy lesz klónozás, mobiltelefon, sőt egy fura izé is, valami internet, aminek a blogjain hülye emberek írhatnak hülyeségeket arról, mennyire nem fejlődik a technika :)

halkan megjegyzem, az emberiség tudása exponenciálisan nő, az összes találmány felét az elmúlt 30 évben találták fel, gyorsabban fejlődik technológiai környezetünk, mint bármikor is korábban az emberiség történetében..

Sicc 2010.12.01. 15:48:00

Nincs élet a Szaturnuszon. Amit eddig sikerült lefotózni, az mindössze két üveg Borsodi, meg egy marék szotyi héj.

pamut 2010.12.01. 15:54:39

@lacalaca: igen, ez érdekes lenne. de már van egy alternatív életforma, ha jól tudom, az óceánok fenekén lévő lávafolyások és fekete füstölgők közelében élnek olyan baktériumok, amelyek ezekből élnek.
ki tudja hányféleképpen alakulhat ki az élet...

Fideszman 2010.12.01. 15:56:52

"ki tudja hányféleképpen alakulhat ki az élet..."

Hát igen az élet már csak olyan, kialakul magától. LOL pl a számítógép amiről írok, az is magától alakult ki egy üres szobában, öcsém nem semmi.

bgp 2010.12.01. 15:57:47

@lacalaca: Arzén alapú életforma (a Földön) nem rengeti meg a világot. Még vicces? film is készült róla majd 10 éve (www.imdb.com/title/tt0251075/). Más lenne a helyzet ha a Földön kívül találnának bármit.

Fideszman 2010.12.01. 15:58:35

@lacalaca: kösd fel magad aztán megtudod az igazságot

Rettenetes Hegyitroll 2010.12.01. 16:00:14

hmm,

SF blog: "A NASA ígérete, miszerint a felfedezés mindent megváltoztat, ami eddig az életről tudni véltünk"

NASA: "an astrobiology finding that will impact the search for evidence of extraterrestrial life", azaz kb.
"egy asztrobiológiai felfedezés, ami hatással lesz a földönkívüli élet bizonyítékának keresésére"

csigafrédi 2010.12.01. 16:04:08

A földönkívüli élet bizonyított már rég. A csillagok mind élnek. Itt valami gyarmatosítható területet, vagy nagyon hasznosan, a Földön salakanyagmentesen égő energiaforrást találtak szerintem. A gyarmatosíthatósághoz viszont ki kéne még fejleszteni az ezeréves sólyom mintájára valami járgányt... A bányászat egyszerűbb lenne... 'asszem :)

walter77 2010.12.01. 16:06:53

Szeintem Orbán arcéképét találták meg, és elismerik, hogy a magyarok valóban földönkívüliek ...

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2010.12.01. 16:07:54

@nagymagyarmagyar:

Igen, kialalkul az élet bárhol, ha van rá elegendő idő, meg hely. Tulajdonképpen egy akkora óceánban, mint a Titáné, vagy az Európáé, ahol kémiai reakciók százmilliárdjai zajlanak le minden másodpercben sok milliárd éveken kereszül, az lenne a furcsa, ha nem alalkulna ki semmi.

VLADISZLAV 2010.12.01. 16:25:31

Kiderült, hogy sajtból van a Titán.

phaszfej 2010.12.01. 16:37:06

Megfigyeltétek már, hogy mindig azokból lesznek a szakértők, akinek semmi tehetségük, érzékük a témához?

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2010.12.01. 16:41:07

@pamut: azok is elég extrémek, de itt annyi eltérés van (lehet), hogy az alapvető biokémiai felépítésük eltér. Scifi példa: mint a ahogy Spock vérében sem vas van (hemoglobin), hanem más.

A füstölőknél "csak" más energiaforrásra (kemoszintézis, stb) álltak át az élőlények, de a biokémiai alapstruktúra ugyanaz, amennyire én tudom.

@bgp: "nem rengeti meg a világot" ezt mondom én is, a NASA itt tolja a hype-ot, aztán majd lesz meglepődés, hogy jaa ennyi? Pedig ha nem hergelnék a népet, akkor üthetne is.

@egyéb: Egyébként meg trollok, szevasztok! Remélem már keményedik.

l.x. 2010.12.01. 16:41:44

@pamut: "gyorsabban fejlődik technológiai környezetünk, mint bármikor is korábban az emberiség történetében."

Túl gyorsan és túl lassan - már ami azt a részét illeti, hogy egyre több kütyüt sikerül kitalálni, ami fogyaszt, de nem eleget ahhoz, hogy tartósan meglegyen, amit fogyaszthat.
Nem, ne gondold, hogy nekem semmi se jó! Ellenkezőleg: én már beletörődtem. :)

l.x. 2010.12.01. 16:48:36

@VLADISZLAV: Talán az a szenzáció, hogy találtak egy 2,3×10^18 tonnás titándarabot a Szaturnusz körül, ami ki fog hatni a földi gazdaságra,

venszivar 2010.12.01. 17:08:39

Bejelentik,hogy ott él ELVIS !!!!!?Én sejtettem.

gramercy 2010.12.01. 17:28:16

nem, nem fognak megszunni a vallasok

eppen ellenkezoleg!

elkezdenek majd penzt gyujteni a misszionarius urhajokra!

gramercy 2010.12.01. 17:31:08

egyebkent meg mindenki tudja hogy mit fognak bejelenteni:
www.youtube.com/watch?v=DeAfoiN5SDw

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2010.12.01. 17:49:59

Na, akkor még 100 ilyen és megtaláljuk az egyik földönkívüli hamvait is :)

l.x. 2010.12.01. 17:55:36

@gramercy: Szegény marklariak, ott Marklaron, ezt elmalklarozták, nem kicsit, nagyon.

kilobike 2010.12.01. 17:58:05

Mostanában inkább az izgat, hogy még az én életemben is kézzelfoghatóan fájdalmas változásokat leszek kénytelen átélni. Az unokáim jövője kifejezetten sötét. A híresztelésekkel ellentétben 2100-ra a Föld nagyrésze életre alkalmatlan lesz - legalábbis a mai értelemben véve. És nem fog segíteni senki, sem a Titán, sem a NASA.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.12.01. 18:12:54

@kilobike: .. mondja ezt a hippipropaganda. Szerencsére a jövő nem rajtuk múlik, ha az ugatásaikkal ártanak is sokszor az emberiségnek.

dr. trafik nomac 2010.12.01. 18:49:47

@kilobike: Majd ha mar kijottel az ovibol, akkor olvass er par termeszettudomanyos konyvet, es jobb kedved lesz.

Akvyr 2010.12.01. 19:33:43

@kilobike: Ez mondjuk ilyen formában max. a Nők Lapjában lehetett megfogalmazva, ettől függetlenül több embert kéne hogy foglalkoztasson a téma.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.12.01. 20:46:24

@endike: Az élet terjed. Amíg van táptalaj. Nincs más megoldás az emberiség számára sem. Vagy kipusztulunk (saját magunk által, vagy a ciklikus fajkihalás következtében, vagy mert a napunk életciklusa végére ér) vagy elterjedünk mint a gombák.

Mindenesetre bíztató hogy a Voyager I-II már elérte a naprendszer határát. És mindez az én életem alatt zajlott le. Több emberöltőbe telt mialatt földünket meghódítottuk, a naprendszer meghódítása lehet hogy kicsit tovább tart de a folyamat egyértelmű.

Acsabi44 2010.12.01. 23:27:43

mint molekukáris biológiában otthon lévő ember, nagyon kíváncsi vagyok, mit találtak! még ha csak nyomokat is a földitől eltérő életre vonatkozólag...
Vajon mit találtak?
- metallokatalízist?
- bal- királis életet?
- aminosav alapú örökítőanyagot?
- reduktív légkörben zajló kemoszintézist?

Pestabácsi 2010.12.01. 23:37:41

@Tonyk:
@registraal:
"Azon a napon, amikor bizonyítva lesz a földön kívűli bármilyen élet, azon a napon dől meg az összes vallás alapja.... "

Azon a napon megmagyarázzák, hogy Isten milyen hatalmas és bezony nem csak a fődet hanem a xutux579 bolygót is telinyomta teremtvényeivel, akik azóta is bazi nagy templomokban imádják.
A vallás is csak egy üzlet. Nagyon jó üzlet."
Ezt az avétos marxista dumát Rákosiék és Kádárék alatt muszáj volt nyomni, (és hallgatni is sajnos)de drága véreim , magyarok, a kommunizmus megbukott, most már ez nem cool, szabad mást is gondolni. Sőt, mondani is!
Egy kis esély azért adjatok a természetfölöttinek!
Super a Supernatural.

Pestabácsi 2010.12.01. 23:44:47

@Link Elek:
Link Elek 2010.12.01. 14:00:59
@registraal:
a gyengeelmejuek barmilyen tenyt kepesek beleilleszteni a hiedelmeikbe, es kepesek azt mondani, hogy mindig is igy gondoltak.
nem fog a vallasokkal tortenni semmi.
az emberek egy jo resze gyengeelmeju. mindig is az volt, mindig is az lesz."

Még szerencse, hogy itt vagy nekünk Te, minden tudás és ismeret birtokosa, egy mély , bővizű kút, ahonnan mi gyenge elméjűek meríthetünk.
Szerényebben , Ombre!

l.x. 2010.12.01. 23:57:33

@Sztávrosz_: "Több emberöltőbe telt mialatt földünket meghódítottuk, a naprendszer meghódítása lehet hogy kicsit tovább tart de a folyamat egyértelmű. "

Sajnos nem. Az űrbe menekülés a görög hajózáshoz hasonlítható, amennyiben nekik is muszáj volt, viszont ki kellett hozzá irtaniuk az erdeiket. Nekünk annyival kacifántosabb a dolgunk, hogy most elsősorban is fáért kéne elindulni azzal a hajóval, mert fogyóban van, pedig abból építenénk a hajót.

Ciki, de a világűr tényleg nem az emberért van - ha úgy tetszik, az űr a végtelen megragadhatatlan lehetőségek tárháza.

dr. Tonyk 2010.12.02. 07:45:23

@Pestabácsi:

Elcseszett egy életed lehet, hogy már ebbe is politikát keversz. Szánalom.

lord_soth 2010.12.02. 08:39:29

Ajánlom ezt a filmet: channel.nationalgeographic.com/episode/journey-to-the-edge-of-the-universe-3023

Annak az esélye minimális, hogy NINCS másik civilizáció mi galaxisunkban.

en.wikipedia.org/wiki/Drake_equation

kilobike 2010.12.02. 08:51:02

@Monsanto: lehet, hogy ott van megfogalmazva,olyat nem olvasok. Ezt viszont igen: www.cnas.org/node/956

kilobike 2010.12.02. 08:55:46

@nomac: 35 éve jöttem ki az oviból, ezalatt a rövidke idő alatt is érezhető változások mentek végbe.
off/ a személyeskedésre és lekezelő hangnemre nem szoktam válaszolni, de elnézve csodálatos publikációidat, nem tudtam megállni. Húzd ki a nemesebbik testrészed onnan, ahova nem való./off

Emide Buda 2010.12.02. 09:31:05

@Tonyk:
Azért nem cserélnék veled.
Egyébként szó nincs politikáról, egyszerű nívótlanság ötvenes évek pártbrossúráinak szövegeit szinte egy az egyben tolni 2010-ben.
Szabadság!

lOc (a pasztafáriánus) 2010.12.02. 09:37:15

@Emide Buda: Az hogy a vallás üzlet az tény. Köze nincs kommunizmushoz, politikához, pártokhoz. Ha ezt nem látod, akkor neked van szemellenződ.

lOc (a pasztafáriánus) 2010.12.02. 09:55:17

@Pestabácsi: Látod, ma is tanultál valamit. Megy ez neked.

sfi 2010.12.02. 14:53:56

Na most mi van, lesz bejelentés? Elvileg ott mindjárt reggel 9 van.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.12.02. 15:47:12

@l.x.: Senki se mondta hogy a világűr az emberért van, csak azt vázoltam hogy amennyiben az emberiség hosszútávon fenn szeretne maradni ahhoz el kell terjednie a világűrben. Kezdetben a naprendszerben aztán tovább. Persze ez a mai embernek felfoghatatlannak tűnik, de nem hinném hogy más megoldás is lenne.

dr. trafik nomac 2010.12.02. 15:47:24

@kilobike: Tudom, hogy tusko vagyok, de nagyon unom mar a sotedzoldeket, akik megbuktak kemiabol, fizikabol, stb..., de dumalni nagyon tudnak, munkambol kifolyolag van ralatasom a technologiai folyamatokra, es nyugod szivvel allithatom, hogy ez az egesz klima mizeria, meg az allitolagos zold energiak egy nagy humbug, van persze egy halom dolog ami nem humbug, es jo lenne tenni ellene, de azt mar a sotedzoldek nem erik fel esszel, mert ott nem eleg csak nagy szavakat mondani, meg igazabol senkinek nem is erdeke mert nincs mogotte lobbi csoport, egyedul csak a foldnek lenne jobb, de ezt meg senkit nem erdekel, plane a magukat zoldnek nevezo majmokat. Egy megoldas van, el kell hagyni a foldet pont a magadfajtak miatt, en dolgozok is ezen.

Acsabi44 2010.12.02. 15:49:39

@sfi: 2 P.M. EST, az 8 PM GMT, azaz nekünk este kilenc.

dr. trafik nomac 2010.12.02. 15:51:14

@l.x.: A spanyolok is kiirtottak az eredjukat a hajozas (de leginkabb a haboru vegett), olvastam szamitasokat arra vonatkozolag, de tobb film is keszult arrol, hogy ha az emberiseg el akarna hagyni a foldet gyorsan, mennyire lenne elegendo a fold nukleris uzemenyag keszlete, hat epp hogy csak, es az ugye nem no vissza. Persze mas bolygon (holdon) lehetne banyaszni, ido kerdes ez csak szvsz.

Sztávrosz_ (törölt) 2010.12.02. 15:57:20

"Még soha nem láttunk olyat, hogy egy élőlény az élet szempontjából alapvető kémiai elemek egyikét egy másik elemmel helyettesítse."

Origo. kiszivárgott ennyi :)

sfi 2010.12.02. 16:02:31

@Acsabi44: 16 óra itt, az 10 óra ott.

ha hihetek a fellelhető kalkulátoroknak.

sfi 2010.12.02. 16:04:08

Megszületett.
Arzén alapú életformáról van szó.

sfi 2010.12.02. 16:05:06

Nem született meg, elnézést, még mindig csak feltevés. :(
No de majd este nyolcra boldogabbak leszünk. ;)

Acsabi44 2010.12.02. 16:08:37

@sfi: ööö nem tudom, mit értesz ez alatt...

"NASA will hold a news conference at 2 p.m. EST on Thursday, Dec. 2"

EST (Eastern Standard Time), az GMT-5
(bocsánat, -6- ot mondtam)

Mi pedig CET (Central Eropean Time) vagyunk, ami GMT +1.

Összesen tehát -6, ez azt elenti, hogy 2 PM EST az nekünk (2+6= 8 PM azaz 20.00) este nyolc.

l.x. 2010.12.02. 16:14:38

@Sztávrosz_: "nem hinném hogy más megoldás is lenne.
"

Csapdahelyzetben nincs megoldás, csak hinni lehet a megoldásban, bármilyenben.

Amúgy nincs a kirajzásban semmi felfoghatatlan, és ha azt nézem, hogy a 3. típusú találkozásokat előbb olvastam el, mint a Kincskereső kisködmönt, számomra végképp nem lehet az. De az azóta eltelt 30 évben sci-fin kívül egyéb is megfordult a kezemben.

sfi 2010.12.02. 16:18:49

@Acsabi44: Ja, hogy Te már a bejelentés időpontját említetted. Oké, elnézést.
Azt hittem, engem javítottál ki.

Daihelyon 2010.12.02. 16:33:54

@nomac:

Azért azt szeretném tudni, hogy te kilobike hozzászólásából, hogy sikerült neked a zödekig eljutni. Mert én nem találtam nála utalást semmi ilyenre.

A Földet elhagyni óriási energia kell. De lassan saját fogyasztásunk kielégítésére nem lesz elég. Akkor hova is fog menni az emberiség? Sehova.

Tudom, hogy sötét zöld vagyok, mert le merem írni, hogy ezt már baszhatjuk, de te mint NASA vezető kutató úgy is majd megcáfolod...mondjuk egy olyannal, hogy "nyasgem", mert másra nem fogja futni.

l.x. 2010.12.02. 16:56:34

@Daihelyon: Pici számolás után is elég elrettentő eredményeket kap az ember.

Induljunk ki a következő durva feltételekből: egyetlen emberpárt szeretnénk megmenteni, azokat is csak 20 évre, hogy addig szaporodjanak, és sokasodjanak... aztán csak lesz valahogy! Továbbá tegyük fel, hogy az utódaik nem esznek, nem isznak, és tegyük fel, hogy annyira sikerül visszaforgatni a szennyvizet, és annyira tápdús kaját esznek, hogy az naponta összesen 1kg tömegszükségletet jelent fejenként!

Szóval egy emberpárra és 20 évre az annyi, mint

2 * 20 * 365 = 14600kg

Ez durván a háromszorosa annak, mint amennyit a jövő héten visszatérő pentagonos* űrsikló nyom, és kb. a harmada annak, mint amennyit a Discovery.

* Némi konteo: ez a pentagonos űrbe mászkálás azt sejteti, hogy ők már elgondolkodtak a hosszútávú túlélésen, de sokkal inkább maradnának, mint mennének, és úgy is meg szeretnének maradni osztónak, hogy Ázsiában egyre többen, egyre több zsetonnal ülnek az asztalhoz.

dr. trafik nomac 2010.12.02. 17:02:24

@Daihelyon: Az elobb irtam, hogy az osszes nuklearis uzemanyag is szuken lenne csak eleg, hogy mindenki elhagyja a foldet, hacsak nem banyasszuk masutt, erre konkret tervek vanak amugy, elsosorban a holdrol, nem akkora kaland minte hinned, az automata rendszerekkel egesz olcson megoldhato, eleg csak az alapfelszerelest feljuttani, a tobbi mar eloallithato akar a helyszinen is, igy joval olcsobban, de belathato, hogy ehhez meg ido kell, mas kerdes persze ha nem a tudomany szamara hulyesegekre menne a penz (sotetzold programok, vagy haboruk), akkor kozelebb lenne ez az idopont. Meg persze a politika, kina anno felefdezt a fel vilagot, aztan bezarkozott, sajna a globalis foldon is vannak hasonlo torkevesek, marmint, hogy ne menjunk sehova, bar ez nem allitja meg a fejlodest, csak lassitja.

Ami bosszantot az pedig ez: "A híresztelésekkel ellentétben 2100-ra a Föld nagyrésze életre alkalmatlan lesz"
Valojaban nem teljesen alaptalan (sajna lattam telejsen elszennyezet ocenapartokat), de semmi sem vegleges, majd jonnek az arzen alapu eletformak helyettunk ;) A valosag viszont az, hogy barmilyk falusi tanya tulajdonkeppen egy onfentarto rendszer, akar evezredekre is, szoval nem akkor akkora kaland a mukodo vilag, sokszor egeszen apro dolgokon mulna.

l.x. 2010.12.02. 17:03:12

@nomac: "ido kerdes ez csak szvsz. "

És pénzé (ok, tudom, a kettő egymásba konvertálható), viszont akinek van, az köszöni, jól megvan, és olcsóbban kijön, ha felbérel párat azok közül, akiknek nincs, hogy taposson 4-5 percre azok nyakára, akiknek szintén nincs, mégis elszívnák a levegőt - és ez még mindig sokkal kényelmesebb, mint a legkomfortosabb űrkabin.

l.x. 2010.12.02. 17:09:56

@nomac: "A valosag viszont az, hogy barmilyk falusi tanya tulajdonkeppen egy onfentarto rendszer, akar evezredekre is,"

James Burke Összefüggések sorozatának az első része érdekesen végigvezette, hogy milyen pontig kellene a városokból elmenekülni (ahogy az összes katasztrófafilmben teszik), hogy biztosítva legyen a túlélés, és nem csak az adott napra: addig, hogy emberi/állati erővel ekét tudjon az ember használni és készíteni - a többi kártyavár. Durva, de ésszerű.

dr. trafik nomac 2010.12.02. 17:42:15

@l.x.: Ez mar scifi, de en a kirajzast az USA meghoditasahoz hasonloan kepzelem el, hidd el en szivesen mennek a legvacakabb urkabinnal is (a parom az nem akar ;). A legfobb ok a politika, ami az emberi hulyesegre vezetheto vissza, jol latod, ma gyakorlatilag rabszolgak vagyunk, es nincsenek illuzioim, ha megerem, hogy a marsra tehessem a labamat, mar tuti lesz kinai bufe az elso sarkon, de meg mindig jobb, mint az emeberi hulyeseget elviselni, vannak igy paran hidd el, es jol latszik mire kepesek ezek az emberek, lasd USA fejlodese.

Amugy meg az ember urbe juttatasahoz eleg csak berendezest vinni, algat, es mas egyszeru dolgokat meg lehet termelni, de nyilvan valodi megoldast csak a viz jelentene, ami meg elvben van szinte midnen egitesten (nyilvan nem a napon), de a mia technikaval eleg nehezen lehet eljutni barhova is (de nem lehetlen), mondjuk fuzios eromuvel mar sokkal konnyeben hajozhatova valik a naprendszer, a gravitacios kontrolrol meg nem is beszelve, de persze egyik sem valos dolog meg, mindezonaltal a vikingek sem anyahajokkal jutottak el anno az amerikai foldreszre, szerintem Kolombusz emberei is nagyon orultek volna egy szuk urkabinnak, mar ugy par honap hajozas utan.

dr. trafik nomac 2010.12.02. 17:56:55

@l.x.: Az allati/emberi ero csak akkor all fent ha az egesz tarsadalomra vetitjuk ki, en mint mernok nem lennek beszarva, aramot visoznylag konnyu csinalni, mas kerdes, hogy hogyan fogok chipet gyartani, a robbanomotor sem egyszeru, de megoldhato, vagy ha mas nem akkor gozgep. Villanymotor is eleg egyszeru csinalni, inkabb a felvezetok problemasak, de egy ugyes fizikusnak az sem akadaly.

l.x. 2010.12.02. 18:42:27

@nomac: "hidd el en szivesen mennek a legvacakabb urkabinnal is"

Neked - bocs a feltételezésért - nincs rá pénzed; akinek van, az se akar, viszont ha veszélyezteted a (jó)létét a léteddel, eltöröl. És ebben nincs semmi rendkívüli, vagy embertelen, hiszen pl. ha csimpánzok lennénk, hamarabb megtenné.
Tudom, jobb forgatókönyv, hogy majd építtet közös űrtanyát, de az említett Kolombusz sem azért ment, hogy adjon (ő még csak-csak, mert Indiára, és a bejáratott kereskedelemre számított), hát még a nyomában járók, mert ők voltak az erősebbek.

l.x. 2010.12.02. 18:56:45

@nomac: Eredetileg gépgyártástechnológus volnék, ezért merem állítani, hogy elég hamar az enyészeté (és a többi érdeklődőé) válik a felhasználható anyag, ha egyszer megszűnik az a keringés, amit civilizációnak hívunk.

Még a gőzgép a legkevésbé technológiaigényes... amíg el nem fogy körülötted a könnyen (hmmm...) kitermelhető és szállítható fa. A szénhez már infrastruktúra kell, a robbanómotorhoz való pedig hamar madmaxes kalandokba sodorhatja az embert. Tán még a gyümölcsalkoholokban bízhat az ember, ha van elég, és ki tudja forralni.

- o -

Nem is régen láttam egy kisfilmet arról, hogyan dolgozzák fel a vasércet (szerencséjük van, szinte külszíni a fejtés) egy afrikai (?) faluban. Megkockáztatom, a hajdani, egyébként felkészült, műszaki tanáraim legtöbbje nem volna rá képes.

dr. trafik nomac 2010.12.02. 19:49:48

@l.x.: Szerintem nem itt bukik meg a rendszer, hanem amig en eppen az alkoholos funyiron dolgozok, vagy ne adj isten a villany vilagitason, jon valami agyatlan horda, es megesz.
Az urutazas viszont nem annyira embertelenul draga, jo persze nem is olcso, de kicsit olyan mint a kroai szamitogepek, egyre olcsobb lesz, persze sokat lenditene rajta a korabban emlietett technologiak valamelyike.
Az uratanya, meg a farm, es a megesznek valodi problema civilizacio nelkul, annyival talan jobb a helyzet, hogy ott az eletbenmaradashoz kell a technikai tudas, szoval talan megsem esznek meg. Hibas az a megkozelites, hogy az emberiseg valamifele barbar allitisagban kezdte a civilizaciot, de ez mar egy masik tortenet, a jegkorszak utan eleg gyorsan fejlett, es iparos civilizaciok alakultak ki, az, hogy utanna eleg sok hullam kovetkezett, ez egyreszt a termesztei kornyezet szamlajara irahato, masreszt meg nem tudom, de tortent ott osk erdekes ;)

Mikron · http://mikron.blog.hu 2010.12.02. 20:32:00

Nem olvastam végig a sok kommentet, de épp a bejelentést nézem. Ha van még aki nem értesült róla: egy különleges, foszfor helyett arzént felhasználó mikróbát fedeztek fel a NASA munkatársai a Földön, a Mono tóban.

Most éppen különböző szakemberek ecsetelik a felfedezés fontosságát, hogy akár arzén alapú, vagy arzént toleráló élőlények is élhetnek, ezért újra kell gondolni, hogy milyen anyagokra van szükség az élethez.

A bejelentés sajnos kicsit óvodásra sikerült, az egyik peches kutató pl éppen két darab lánccal és egy élő adásban hajtogatott alufólia karikával szerencsétlenkedve próbálta bemutatni a polimerek kialakulását - nem sok sikerrel.

Herkules Irma 2010.12.03. 10:42:56

Mindenki el van szállva a NASA bejelentésétől, pedig a volt Csehszlovákiában már 25 éve tudnak egy máig beazonosíthatatlan fajról... Mennyivel tudunk ma többet az olajfalókról? kb. semennyivel.
azamerikaifiu.blog.hu/2010/12/03/lezabaltak_a_muanyag_keriteset_rohadtul_jogos_a_felhaborodas

Pestabácsi 2010.12.03. 12:59:05

@Herkules Irma:
Sőt, már a régi görögök is! Csak ők nem olaj,hanem trójai falóval értek el sikereket.
süti beállítások módosítása