Akciós könyv

asimov_sfblog.jpg

Akciós könyv

stalker_sfblog.jpg

Rovatok

Egyben

Akciós könyv

banner_felkavaro2.jpg

Utolsó kommentek

Friss topikok

Külső feed

Nincs megjeleníthető elem

Tényleg haza akarja vinni ezt? - Az eisenstadti csoda

2011.01.14. 08:00 :: Zanphagras

Az életben igenis előfordulnak csodák. Egy ilyen fénysugárnak szól ez a rendhagyó, hosszabb bejegyzés. A karácsonyi nagybevásárlás keretein belül meglátogatott eisenstadti Kik-bolt (profiljuk alapján ruha- és szárazáru üzlet) ugyanis alaposan föladta a leckét csodában. Ugyanis a NUR 1 EURO! címkéjű polcon valami olyanra bukkantunk, ami hivatalosan nem is létezik... Egy Nappali Őrség PC-játékra.

Egészen pontosan nem Nappali Őrség, hanem Wächter des Tages. Erre a megjelölésre azért van szükség, mert a megvásárolt játék kizárólag a német nyelvet támogatja. Ez sokkoló, de ez van, lendüljünk túl rajta, ez a Nappali Őrség, megéri érte áldozatot hozni. Ez Lukjanyenko! Csak és kizárólag nagyon jó lehet!
A játékot az orosz illetőségű Nival Interactive jegyzi, az Etherlords, a Blitzkrieg és a Heroes of Might and Magic V készítői. Akkor hát nem lehet baj, ugye?
Ugye?...

De. De lehet.
Intő jel, hogy a játék honlapja már nem létezik, továbbá, hogy a Nival honlapján az eddig készített játékok közt sem vállalják fel. De maradjunk optimisták. Ja, installieren. Schnell.

A történet Anna körül forog, ő a legelső karakter, akit ún. izometrikus nézetben irányíthatunk. Semmi ördöngösség: ahova kattintunk, oda megy, dupla kattintással fut, esetleges csapattársai követik. Diablo stílusú, egyszerű irányítás, nem is kell több, gondoljunk pl. a Baldur's Gate sorozatra, vagy a Commandos-ra.
Anna egy Setét boszorkány, aki könnyed esti sétája és a kávévásárlás során kerül bajba: megtámadják, és bár könnyedén lerázhatná a nem-Másféle suhancokat, egy alakváltó siet a segítségére, aki elviszi magával a Nappali Őrség által favorizált diszkóba - hiszen az eldurvult helyzetet észlelte az Éjszakai Őrség, és máris vadásznak rájuk. Itt még nagyobb slamasztikába kerverednek - az Éjszakai Őrség már vár rájuk, és kis híján otthagyják a fogukat. Zavulon kínál kiutat, és természetesen nem ingyen...
A program két részből tevődik össze: valós idejű harcon kívül, harcban körökre osztott, taktikai. Hőseink akcióponttal rendelkeznek, amit vagy mozgásra, vagy ütésre, vagy speciális képességeik egyikére tudnak felhasználni. Emellett a Homályba is be tudunk lépni, a szürke dimenzióba, ami felerősíti ugyan Másféle-képességeinket, de szép lassan elemészti életerőnk, míg végül teljesen elnyel. Természetesen, mint minden becsületes szerepjátékban, itt is tapasztalati pontot kapunk a legyőzött ellenfelek után, és szintlépéskor új képességet kérhetünk hősünknek, vagy már meglevőket erősíthetünk. Egy-egy specializációt kérhetünk a hősnek, amit 7-es szintre (Level) fejleszthet, míg ő maga további szinteket (Stufe) érhet el...
Elég követhetetlen? Képzeljük el ezt mondjuk egy hét-nyolc karaktert számláló csapattal...

A történet hűen követi a könyv eseményeit, tulajdonképpen túlságosan hűen. Aki olvasta a regényeket, annak semmi újdonságot nem fog mondani a játék (kivéve, hogy németül mondja, ami jelentősen erősíti a horrorhatást). Mint kalandjáték, nem rossz - de nem is jó. Rettenetesen közepes, az a fajta, amit az ember nem tud jólesőn kinevetni és folytatni, de nem nagyon tudja élvezni se. Megdöbbentően nehéz is: Zavulon diszkójának bejáratánál több tucatszor el tud vérezni az ember, és az csak a játék második képernyője!

A grafika finoman szólva sem felel meg a követelményeknek (a maiakról ne is beszéljünk, de még a megjelenés évében, 2007-ben sem nézett ki jól), leginkább a Sims első epizódját idézi. A pályák kicsik, a szélük pedig botrányosan, szélsőségesen semmibe torkollnak, és a játék... nem szép. A középszerűségből kitörve mélyrepülésbe kezd kinézet tekintetében. A karakterek még Sims1-es mértékkel nézve is elnagyoltak, csúnyák, mozgásuk pedig nagyon... furcsa.


A zene pedig... MIDI. Ha él még valaki, aki emlékszik rá, milyen is egy MIDI, az tudja, mi a fájdalom. Aki nem emlékszik, az menjen el a legolcsóbb piacra, vegyen egy 990 forintos Az Én Első Kis Szintetizátorom terméket (Pyang Miang márka, 800-ért megkapható, kis alkudozással), majd kérjen egy tetszőleges demót rajta. Még az is élvezhetőbb lesz, mint a játék alapzenéje.
A német példány tulajaként a szinkronhangokról annyit tudok mondani, hogy valószínűleg a párbeszédeket jó eséllyel a következő módon vették föl: az utcán tetszőleges embereket szedtek össze, akiket addig nyugtatóztak, amíg állva el nem aludtak, és amikor halálkómásan felébredtek, és még annyit se tudtak kinyögni, hogy wer bin ich, eléjük tolták a szöveget: Olvasd! Ezek a szerencsétlen, leszedált emberek felolvasták a szöveget, és az ember hitetlenkedve bámul a monitorra, hogy a karakter micsoda furcsa vonaglást vág le az álmosan, színtelenül előadott vagy túlszínészkedett germán sorokhoz. Durvábban tekeregnek a párbeszédek alatt, mint egy gótikus templomi szobor.

A játék mentségére legyen mondva, hogy nagyon nagy tisztelettel és hűségesen nyúl hozzá Lukjanyenko történetéhez, látszik, hogy szeretettel álltak az Őrség-világhoz. Mi lehet hát a Nappali Őrség játék tragédiájának kiváltó oka? Leginkább a félelmetes mértékű amatőrség - napjaink egyik legnagyobb és legtöbb lehetőséget rejtő címéhez ilyen kevés pénzzel, ilyen kis csapattal hozzányúlni egyenesen bűn volt.

Kinek ajánlanánk a Nappali Őrség játékot? Az igazi, menthetetlen megszállottaknak. Kezdjék azzal, hogy leveszik a belső zene hangerejét, és a játék alá csúsztatnak egy erősebb Nine Inch Nails vagy Avenged Sevenfold válogatást, és folytassák azzal, hogy nem kapnak infarktust a több szóból álló kifejezéssel sem leírható főmenü képernyőtől. Ha ezt garantálni tudják maguknak, akkor a játék már csak... középszerű. Azt túlélni könnyebb.

Aki úgy érzi, hogy mindez után is szívesen kattintana a Nappali Őrség játékban a Spiel starten gombra - nos, annak irány Eisenstadt, azon belül is a Kik, a játék az 1 Euros polcon lesz - fekete, kátrányszagú illatgyertyák és szexi, de gyári hibás fehérneműk között. (És készüljenek fel a pénztáros gyanakvó pillantásaira és óvó kérdésére, ob Sie das Spiel in ernst nach Hause bringen wollen...)

 

S végezetül egy gameplay videó a játék első pár percéről. Oroszul - ami ad neki némi élvezhetőséget a némethez képest.

2 komment

Címkék: zs

A bejegyzés trackback címe:

https://sf.blog.hu/api/trackback/id/tr482581292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

solymosgyu 2011.01.14. 16:06:00

Majd az abarat játékről szoljatok. Ha találtok.

hallari 2011.01.26. 08:02:51

Megnéztem a videót és a zenét nem találtam szörnyűnek. De a grafika is vállalható az "ezt vedd meg" kategóriában. Persze lehetne szebb, de szerintem a minimál költségvetésből a maximumot hozták ki. Sok játékot láttam, ami ennél lényegesen több pénzből készült (legalábbis az ára erre engedett következtetni), de öt percnél tovább egyszerűen nem volt türelmem játszani vele. Ezzel meg biztos ellennék egész nap. Vagy csak öregszem :)
süti beállítások módosítása