Amikor a NASA, minden űrkutató idősebb testvére nagyvonalúan legyintett, és a privát űrutazásnak ajándékozta a Föld körüli pályát, hogy ő maga egy magasabb ligában kezdjen játszani (méghozzá a Hold, Mars és aszteroidák jól hangzó kifejezéseivel fémjelzettben), voltak cégek, akik gondolkodás nélkül lecsaptak a lehetőségre. Ilyen volt a Boeing, akik már a járművüket meg is tervezték. Sőt: most már a rakéta is megvan a kapszula alá, az Atlas-5. Most már csak egy dolog kell, hogy a projekt megvalósulhasson: pilóták.
A Boeing űrjárműve az ezen az illusztráción is látható CST-100 (Commercial Space Transportation-100, azaz Kereskedelmi Űr Szallító), amely egy kapszula-jellegű, hét főt szállító objektum, amely az alsó orbitális pályáig szállít utasokat (például a Nemzetközi Űrállomásra).
Augusztus 4-én a Boeing által kiadott nyilatkozat az, ami lehűtheti a máris beinduló képzeletet, ugyanis az első pilótás kilövést 2015-re tervezik. Cape Canaveralról fogják indítani a missziót, és hiába van távol, máris kezdhetünk edzeni, ugyanis a Boeing még mindig keres legénységet a hajóihoz. Van még esély gyermekkori vágyaink kiélésére, lehetünk még űrhajósok!
De teljesen komolyra fordítva a szót: a hordozó rakéta kiválasztása hatalmas lépésnek számít, mert így befejezhetik a CST-100 tervezését azzal, hogy hozzáigazítják az Atlas-5 rakétához.
Azért is különösen fontos, hogy látszódjon a "következő lépés" az űr felé, mert az űrsikló az amerikaiak szemében fontos szimbólum volt, annak a jele, hogy az Egyesült Államok vezeti az emberiséget az "utolsó határvidéken", a világűrben. Ennek a szimbólumnak az elmúlásával szükség van egy új járműre, amely pótolhatja a hiányt, és jelzi, hogy az USA nem adja fel. Azonban most, hogy a NASA leállította űrsikló-programját, és így jelenleg nincs járműve, amivel asztronautákat tud az űrbe küldeni, gyakorlatilag nincsenek hivatásos, aktív űrhajósok az Egyesül Államokban.
A Boeing pedig idáig nem igazán lövöldözött fel repülőket a világűrbe, úgyhogy náluk munkáshiány alakult ki űrpilóta fronton, amit bár az eddig szomorúan hazafelé kullogó asztronauták szívesen betöltenek - a cég még keres további embereket is, ami jelzi, hogy ha egyszer ez a dolog beindul, nem egy és nem kettő jármű fog egyszerre közlekedni. Hanem reményeink szerint jóval több.
Szóval, kedves Olvasó, tessék jelentkezni űrhajósnak a Boeinghez, ahol a vezérigazgató szerint bár előny az űrutazási tapasztalat, de nem elvárás.
Legutóbb pénteken lőttek föl Atlas-5 rakétával egy műholdat, a Juno-t, amely a Jupitert fogja megfigyelni. A rakéta sikerességi rátája figyelemreméltó, ugyanis az eddigi kilövésekből mind a 26 hiba nélkül történt. Természetesen további tesztek és tesztrepülések fogják megelőzni a legénységgel való repülést.
Utolsó kommentek