Akciós könyv

asimov_sfblog.jpg

Akciós könyv

stalker_sfblog.jpg

Rovatok

Egyben

Akciós könyv

banner_felkavaro2.jpg

Utolsó kommentek

Friss topikok

Külső feed

Nincs megjeleníthető elem

Richard Matheson kamikaze akciója Hollywood ellen

2011.10.07. 12:00 :: kicsimate_galaktika

Richard Matheson művei már több, mint 50 éve szolgáltatják az alapanyagot a hollywoodi filmiparnak. Máig legismertebb műve - a Legenda vagyok - már három adaptációnál tart (Az utolsó ember a Földön, 1964; Az Omega-ember, 1971; Legenda vagyok, 2007). A most mozikba kerülő Vasököl (Real Steel) szintén az ő nevéhez köthető. Ám az író mégsem elégedett.


A 85 éves Matheson összecuccolt fiával és ügynökével, és komplett életművét összeszedve elindult a nagy stúdiókhoz. Munkái eddig is kelendő portékának számítottak, így valószínűleg nemsokára újabb jogokat vásárolhatnak fel az illetékesek. De csak akkor születhet majd film is belőlük, ha abba a szerzőnek is beleszólása lesz a jövőben. Mintegy 150 darab novelláról, regényről, forgatókönyvről és színdarabról beszélhetünk, amikor is a Matheson-életművet nézzük.

R. C. Matheson, a szerző fia maga is termékeny szerző, dolgozott már többek közt a Hihetetlen Hulk TV-sorozat forgatókönyvén is. Ahogy ő fogalmazott: "A filmek egy része valóban csodás lett, de sokszor születtek gyengébb alkotások is." Ezen felbőszülve pedig az idősebb Matheson úgy döntött, több beleszólást szeretne a végtermékbe. Minőséget szeretne, nem mennyiséget.

Bár a Vasököl még az ő felügyelete nélkül készült, úgy gondolja, a stáb jó munkát végzett. "Azt hiszem jól sikerült. Szívet adtak neki." - mondta a film megtekintése után. Nekünk meg nem maradt más, mint beérni a Vasököllel, amíg nem kerül a mozikba egy újabb Matheson-darab. Reméljük, az öreg nem későn eszmélt.

4 komment

Címkék: film

A bejegyzés trackback címe:

https://sf.blog.hu/api/trackback/id/tr383284495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Chelloveck · http://chelloveck.sfblogs.net 2011.10.08. 01:37:07

Nem is tudtam, hogy él még. Hogy ne menjünk messzire, az én alltime foreva námberván kedvenc filmem, A hihetetlen zsugorodó ember is Matheson regényén alapul!! Nagyon tízezem a palit! (A múltkor beraktam a Marsbéli krónikák tévésorozatot, mit látok! Fotgatókönyv Richard Matheson.) Én nem tudom, mi ez a Vasököl, de ez az ürge egy zseni.

kicsimate_galaktika 2011.10.08. 10:12:19

@Chelloveck: hát, azt már én is tapasztaltam, h a legváratlanabb helyeken, stáblistákon futok össze a nevével. A Vasököllel kapcsolatban nem várok semmit, bár Hugh Jackmant bírom, de egy transformers-rocky nem hoz lázba. Viszont a Marsbéli krónikák bennem nem hagyott nyomot - amennyire szerettem a Bradbury novellafüzért, annyira hidegen hagyott a Rock Hudson-os sorozat. De régen láttam, lehet újra kéne néznem.

Chelloveck · http://chelloveck.sfblogs.net 2011.10.08. 10:43:12

@kicsimate_galaktika: Én akkor döbbentem, meg, amikor láttam, hogy a Párbaj is ő!! (Tudod, a spielberges.)

kicsimate_galaktika 2011.10.08. 11:01:32

@Chelloveck: erről beszélek:) a Párbaj meg nagy kedvenc.
süti beállítások módosítása