Csak akkor vesszük észre, hogy mennyire függünk a modern technológiától, amikor kénytelenek vagyunk nélkülözni azt. Elég szívás, amikor kifogunk egy egész napos áramszünetet, és boldogsággal tölti el a szívünket, hogy az albérletben csak egy ezer éves gáztűzhely van, így legalább kávét tudunk inni reggel, ha már zuhanyozni gyertyafénynél kellett, a hűtőben minden megromlik, és még a mailjeinket sem tudtuk megnézni. Még nagyobbat nézhetett Bisesa Dutt, Arthur C. Clarke - Az idő szeme című regényének főhősnője, amikor a Föld egyszer csak különböző időszeletekre darabolódott, és valamilyen rejtélyes okból a sajátjánál csak jóval régebbi korokkal találkozott... Ki szeretné egy több száz vagy akár ezer éves technikával készült hajóval átszelni az Atlanti-óceánt? Senki? Ugyan már!
Szóval a közlekedés fejlődése nagymértékben meghatározza az életünket. Én ugyan "zöld" vagyok, de elég sok az érv, amely az autóhasználat mögött sorakozik fel. Kezdjük például a tavalyi téllel, amely elég hosszú ideig időzött hazánkban. Azonban egyre több az esély arra, hogy az elektromos autók elterjednek egyszer - és bizony az önműködőek is.
A Benz Patent Motorwagent tartják a világ első autójának
Elég ambivalensek a vélemények az automatikus járgánnyal kapcsolatban. A klasszikus érv ellene az, hogy minél összetettebb valami, annál több az esélye annak, hogy el fog romlani, és igazából el is szokott. Nem tudom, hogy jó vagy rossz az, hogy az emberek okozta balesetek még mindig valószínűbbek, mint hogy bedöglik az elektronika. Mellette azzal érvelnek, hogy de jó, így majd lehetőségük lesz például a gyengén látóknak is vezetni, vagy hogy egy-két sör után is beülhetünk majd a volán mögé.
Na most, az már nem számít hihetetlennek, hogy egy jármű magától hazamenjen egy betervezett útvonalon. Az sem, hogy képes legyen a forgalommal együtt működni. De hogy mondjuk hogyan lesz képes megoldani egy olyan szituációt, ahol a piros lámpánál áll, de jön egy mentő, ezért előrébb kell gurulni, de mondjuk már lelépett a zebrára egy gyalogos... hát nem tudom. Főleg ugye, hogy mondjuk egy ittas embert csak akkor lehetne az automata autó volánja mögé engedni, ha be lenne állítva, hogy semmilyen körülmények között nem veheti át a vezérlést a kocsitól. De akkor miért kell egyáltalán a volán mögött ülnie? Ugyanis a jelenleg néhány amerikai államban használható önműködő Google autó egyetlen feltétele ez. Valljuk be, elég nehéz elképzelnünk az emberi irányítástól teljesen független közlekedést, de hát a régi korok embere sem tudta volna elképzelni ezt a világot, amelyben mi élünk.
Egyszer eljön az az idő, amikor a kézi vezérlésű autók csak szórakozásra fognak szolgálni
Utolsó kommentek