Nagy igazság, hogy a számítógépes játékok bizony tele vannak igazán kúl, vagány alakokkal, különösen, ha az akciójáték zsánerbe tekintünk. Egyszemélyes, atlétatrikós tankok (Bruce Willis ftw), vagány orgyilkosok, cinikus szemétládák mentik meg a világot rendszeresen, akiknek keménységi fokával már csak a gúnyos vigyorra, "kúlságra" és cinikus megjegyzésekre való hajlama vetekszik. Ezek az arcok nem késsel-villával esznek, hanem kést és villát. Méltóak egy kis megemlékezésre, hát a teljesség igénye nélkül nézzünk egy top 10-es listát ezekből a kőkemény, nagyon király hősökből!
10. Kyle Katarn (Jedi Knight - széria)
Kikéri magának, Kyle Katarnnak igenis vannak érzései. Például baromira ideges. Ő az a jedi, aki, tekintet nélkül a düh káros hatásaira, rendszeresen és példás alapossággal átéli ezt az érzelmet. Ráadásul az ő életében mindig van valami, amin felhúzhatja a saját agyát: néha a pilótáját, Jan Orst "ölik meg", néha a padawanja kacsintgat egy sötét sarokba (előre a vaderi úton, elvtársak). Kyle-t ilyenkor könnyű végigkövetni az univerzumon, ugyanis megaköbkilométer-számra termeli az űrszemetet szétlőtt TIE-vadászok, felrobbantott csillagrombolók, valamint lemészárolt birodalmi admirálisok és sith harcosok képében. Emellett halált megvető bátorsággal a legembertelenebb magasságokban ugrál, és van képe kilencven méter magasban a fénykardjával visszacsapott lézerlövedékkel megölni a rá célzó rohamosztagost. Kyle kemény, és ezt senki nem veheti el tőle (A szakállában is plusz egy fénykard lapul.), ha szerencsétlenkedik, az azért van, mert az a balfácán a kontrollerrel a kezében zavart kelt az erőben.
9. Captain Titus (Warhammer 40k: Space Marine)
Az Ultramarine (ej, vége mikor lesz... kifogytok-e már dicséretéből az ultramarínnak...) kapitány sem akármivel gurigázik, ha keménységről van szó. Bevetését azzal kezdi, hogy három-négy kilométeres üzemi magasságból ernyő nélkül, találomra kiugrik egy csapatszállítóból bele egy zűrös alsó-légköri légicsatába, és amikor újonc beosztottja (csont jogosan) felhívja a figyelmét, hogy ez bizony combosan ellentmond a kódexnek, annyit reagál, hogy "ne maradj le". Ezek után telitalppal megérkezik egy ellenséges repülő rombolóra, és szétlövi a puszta kézzel elforgatott tömbház méretű fedélzeti ágyúval, így kényszeríti viharos leszállásra. (Ami konkrétan lezuhanást jelent.) És ez még mindig csak a játék prológusa.
Kérdés?
8. Arantir (Dark Messiah of Might and Magic)
Arantir egy NPC, azaz nem játszható karakter. Sőt, tulajdonképpen ő a főellenségünk. Kezdetektől az életünkre tör, ráadásul egy nekromanta halottidéző mágus, akinek a halálhörgés majdhogynem a legszebb Beethoven lenne, ha megengedné magának az érzelmek megtapasztalásának luxusát. Ő az a karakter, aki egyszer sem lép gyorsabban vagy hosszabban, mégis mindig a sarkadban van (mint Jason Vorhees), és halk hangon, minden agresszió vagy harag nélkül elküld a büdös, szögekkel kivert, tetves boldogabb égövekre. Anélkül, hogy felemelné a hangját. És mindezt úgy, <szpolyler varning> hogy közben igaza van, és tulajdonképpen ő a fő jó karakter a játékban, szemben a játékossal, aki a főgonosz Sarethet irányítja. Egész jó egy élőhalott mágustól, akinek pók van a homlokába égetve, nem?
7. A Herceg (Prince of Persia - sorozat)
A Herceggel komolyan számolni kell. Főleg a Two Thrones epizódban, aminek az elején épp javában hazatér egy hosszú külföldi ösztöndíjas hadviselés után, és azt látja, hogy bizony, szeretett szülővárosa (és öröksége) éppen totális támadás alatt áll. Sőt, rá is tüzes nyilakkal és görögtüzes katapulttal lőnek a támadók. Reakció? Pánik? Na nem. Az örök trónörökös első dolga menteni a jó csajt, akit magával hozott. Ehhez pedig tucatmétereket rohan a falakon, másfélkezes kardokkal dob torkon ellenségeket, és ha minden kötél szakad, akkor egy zászlóba döfött tőrrel is lesiklik kétszáz métert egy fal mentén. Időnként úgy tesz, mintha szomorkodna, de nem szabad bedőlni neki, még ezt is iszonyú keményen csinálja. A Herceg bánatával hagymát lehetne hámozni, és a könnyei átégetik a fémet. Amikor pedig rájön, hogy "heló-beló, én vagyok a gonosz te és jól megszálltam a testedet", számára az a természetes, hogy jól kihasználja a gonosz énje által nyújtott képességeket ahelyett, hogy kiűzné a testéből azt a rohadékot. Már csak akkor lehetne keményebb, ha végre királlyá koronáznák.
6. Marcus Fenix (Gears of War-széria)
Elérkeztünk egy hivatásos katona héroszhoz, aki számtalan bajtársat tudna siratni, de minek, amikor nincs rá idő, meg inkább dühhé alakítja, és méééég jobban harcol tőle?! Fenix keménységét már az is jelzi, hogy hiába mintaértékű harcos, egy büntetőosztag tagja, ugyanis egy alkalommal elhagyta az egységét, hogy megmentse az édesapját (akinek akkor már mindegy volt, de ezt Fenix nem tudhatta. Különben sem elsősorban az eszéért szeretjük.). A hadbíróság egész pereputtyát is hetedíziglen a bbörtönbe küldené, de négy év dutyi (négy év gyúrás, hogy formában maradjon) után Dominic Santiago kimenti, mert ugye "szükség van" minden kiváló emberre. Miután maga a parancsnokuk is meghal, viharos és rövid filozofálás után Fenix lesz a falkavezér, és milyen jó is ez, hiszen szépen végigviszi a Delta Osztagot néhány kellemetlen helyen, sőt, olyan is van, aki túléli ezt a folyamatot! Ha az űrgárdisták az égből csapnak le, ők lemennek a föld alá, és übermélyen eldurrantanak egy bombát, óriás veszteséget okozva a gonosznak. És ezt csakis Fenixnek köszönhetik, aki jelenti tisztelettel, felkelés után nem kakaót iszik, hanem whiskeyt, a nyamvadt zabpelyhedet meg öntsd a klotyóba, ugyanis ő köszöni, ma reggel is százas szöget kér. Csak azért nem a második világháború idején harcol, mert a galaktika nem tűr meg egy olyan valóságot, amiben ő és Chuck Norris egy bolygón él, így ketté kellet szednie.
folytatás következik!
Utolsó kommentek