Akciós könyv

asimov_sfblog.jpg

Akciós könyv

stalker_sfblog.jpg

Rovatok

Egyben

Akciós könyv

banner_felkavaro2.jpg

Utolsó kommentek

Friss topikok

Külső feed

Nincs megjeleníthető elem

Öt döntés, ami sikeres sf vagy fantasy sorozatokat barmolt szét

2012.09.13. 05:30 :: Zanphagras

jajjjjj.jpg

Gyakran előfordul sajnos a művészet világában, hogy az alkotók keze meg van kötve. Sokszor ül a nyakukra az eladhatóság minden fölöttiségét hirdető céges ember, aki nem hagyja a művészeket tenni a dolgukat (ez filmek esetében a leggyakoribb), vagy csak pusztán döbbenetesen legalja elképzelések vezetik az alkotót a mű készítése folyamán (csak tudnám, ezeket honnan szedik időnként még a legtehetségesebb művészek is). Természetesen a sci-fi és a fantasy alkotások esetében is gyakran megtörténik, hogy olyan döntések születnek vagy a csak a reménybeli eladásokkal törődő "öltönyös idióta" vagy a művészek részéről, amely megragadó, kiváló és nagy reményekkel rendelkező sorozatokat is veszélybe vagy alkalmasint bukásba ránt. Ezek közül lássuk a szerintünk öt legsúlyosabb tévedést, amelyek akár egész franchise-ok elhalását is eredményezhetik!

tronok magyar.jpg


5. Michael Bay és a Tini Nindzsák

Akinek volt szerencséje a 80-as, 90-es években felnőni és szeretni emellé a sci-fit, az két nagyon fontos franchise-t minden bizonnyal követett és szeretett. Az egyik a Transformers, a másik pedig a Tini Nindzsa Mutáns Teknőcök. Nos, Michael Bay mindkettőbe halkan belelépett, de amíg a Transformersről inkább nem beszélnénk most, a teknőcökről sajnos muszáj. Készült már néhány fájdalmas élőszereplős filmadaptáció róluk, de Bay néhány nyilatkozatával még azok után is képes volt halálos dühöt kiváltani a rajongókból, ugyanis az ő Tini Nindzsa Mutáns Teknőceiről egy alkalommal kiszivárogtatták, hogy se nem Tinik, se nem Mutánsok nem lesznek, hanem földönkívüliek. Így nyilván a nindzsa is bukott, hiszen a nindzsucu testvérek között is földi, azon belül is japán eredetű... egyáltalán, teknőcök lesznek, vagy pézsmapockok, vagy jobbat mondok (és emelem a nézettséget): velociraptorok? Aztán persze Bay elkezdett nyilatkozni, hogy nem úgy, hanem úgy... a legfrissebb hír az, hogy a teknőcök valóban idegenek, de tinédzserként viselkednek és nindzsák is lesznek. A film nagy költségvetésű lesz. És, hacsak Bay úgy nem dönt, hogy ebbe a világba is három méreteset rúg, minden bizonnyal egy részes...

Michael Bay első tananyaga: Hogy nyírj ki egy franchise-t, mielőtt még elkészítenéd az első részét.

4. A Battlestar Galactica: Blood and Chrome esete az idiotizmussal

Legyünk őszinték, az ostobaságról és a szűklátókörűségről úgy pattannak le az észérvek, mint királytigrisről a panzerfaust. Valami ilyesmi történt a SyFy Channelnél is, akik az új szériás Battlestar Galactica sikerén és a Caprica sajnálatos de nagyon nagy bukásán felbuzdulva úgy döntöttek, összeszedik a csapatot, és egy űrháborús előtörténet sorozatot készítenek a cylon lázadásról és az ellenük folyó háborúról. Elhintették a hírt, százezernyi rajongó bontott aznap pezsgőt (még százezer másnap az időeltolódás okán). Aztán a SyFynál úgy döntöttek, hogy mégsem adják le az egyébként szinte teljesen kész 2 órás pilot epizódot. Miért? Csak. Lehet, hogy a Caprica sikertelensége vette el a BSG univerzumba fektetett hitüket... minden esetre el tudom képzelni a stratégiai mítinget.

Öltönyös urak, kosztümös hölgyek, igazgató kérdezi: "Jimmy, hogy áll a BSG: Blood and Chrome?" Jim feláll, lesimítja 24.000 dolláros designer öltönyét és büszkén felel: "Igazgató úr, büszkén jelentem, hogy Vancouverben befejeződtek a felvételek, a digitális utómunkával együtt. Bear McCreary, a zeneszerző is végzett, tulajdonképpen akár egy héten belül vetítésre kész a sorozat első két órája." "Aha, Jimmy, na figyelj, csak azért kérdeztem, mert akkor nem fogjuk vetíteni." Mire Jimmy megkérdezi, hogy miért. "Hát, Jimmy, azért, mert a BSG forradalmasította az űropera műfaját, az űrháborús jelenetei a legjobbak a világon. Jimmy, a Caprica bebizonyította, hogy erre nem kíváncsiak az emberek." "Na de igazgató úr, a Caprica az elsősorban a hölgyeket célozta meg, és nem háborús volt, hanem családdráma, és nem űrháborús, amiről tudjuk, hogy népszerű, hanem politikai..." "Jimmy, elegem van a sz*rságaidból, ülj le, elégtelen." Jimmy leül, de valaki megkérdezi, hogy akkor mit vetítenek majd helyette. "Hát, srácok, én valami jó műsorra gondoltam, ami nagyon sok embert a képernyő elé szegez és igazán minőséget nyújt, például szellemvadászokra vagy pankrációra." "De igazgató úr..." "Kuss! Pankráció lesz és punktum!"

És így lett. Időről időre felröppennek hírek, hogy neeeem, el fog készülni a Blood&Chrome... legutóbb a San Diegoi Comic Conon beszéltek erről, ahol megemlítették, hogy "A film sínen van." Két kérdés: 1. Film???! Most akkor nem sorozat? 2. Sínen? Mint József Attila?...

echo980x300.jpg

3. Könyv vs. megfilmesítés

Egy könyv megfilmesítésekor lépten-nyomon olyan döntéseket kell meghozni a stábnak, amelyek megölhetik az egész projektet, ha a rossz irányba indulnak el. Azért is nehéz egy ilyen folyamat, mert nyilván már létezik a könyvnek egy rajongótábora, akik minden változtatásra érzékenyen reagálnak. Ilyen volt a hivatalosan Szergej Lukjanyenko könyvéből, az Éjszakai Őrségből forgatott kétepizódnyi film. A szereplők nevén és pár apróságon kívül akkora a különbség a könyv és a film között, hogy ráismerni is nehéz! De a készítők mentségére legyen mondva, ez bevallottan így van, Lukjanyenko művét hivatalosan is csak ugródeszkának használták - ami hibás döntés volt a részükről. Annyira hibás, hogy a filmtrilógia a jelek szerint immár marad kétrészes...

Hasonló cipőben járt a Terry Goodkind epikus dark-fantasy sorozata, az Igazság Kardja tv-sorozat stábja. A könyvek stílusa - ismétlem - dark fantasy: részletes leírásokat kapunk lerombolt városokról, legyilkolt emberekről, elborzasztó, erőszakos démoni szertartásokról... Ezzel szemben a sorozat azt a célt tűzte ki magának, hogy minél szélesebb közeg fogadhassa be - és ebbe menthetetlenül belebukott. A könyv rajongói kedvelték a sötét elemeket, viszont a megszelídített, felhígított, helyenként erősen Xenás sorozat képtelen volt új nézőket bevonni, míg a rajongók egy epizód után nem igen néztek feléje. Pedig az egyik legnagyobb fantasy rajongótábor áll Goodkind mögött...

A harmadik jó példa erre még csak nem is könyvből készült - hanem egy tv-sorozat mozifilm epizódja. Az X-aktákról van szó, ahol a mozit készítők célja bevallottan az volt, hogy a mozit olyanok is megnézhessék, akik nem a sorozat rajongói, de utóbbiaknál is megüsse a mércét. Nos - ez a legnagyobb baromság, amit el lehet követni: lebecsülték saját rajongótáborukat, és olyanoknak akartak megfelelni, akik 361 fok széles sugárban leejtik ezt a témájú filmet. Tanulság: kedves művész hölgyek és urak, ha a művükből valaki filmet készít, NE higgyenek a jó beszélőkéjű, grafikonokkal támadó öltönyös gyökereknek, akik egyébként hírből sem ismerik az eredeti alkotásaikat!

2. A Dragon Age-WTF

A Bioware számítógépes játék stúdió időrendben vett első kolosszális állatsága a Dragon Age című fantasy szerepjátékukhoz kötődik. Annak az első epizódjában megismerünk egy remekül összelopkodott fantasy világot, amit a végső pusztulás fenyeget: démonok, szörnyek hordái készülnek leigázni a világot és eltörölni mindent. Az apokalipszist csak a maroknyi Szürke Őriző állíthatja meg, akik maguk is félig halandók, félig szörnyek. Epikus küzdelemben, csaták százai folyamán győzheti csak le a játékos főhős a toronyház méretű, ősi sárkányt, amely a szörnyek légióit irányítja akaratával. Eléggé epikus és érdekes, nem?

Aztán jött a második rész, nagy várakozással nekifogtunk, és miről szólt?

Arról, hogy egy városban lázongás tör ki.

Igen, ennyi. Persze, van oka: az, hogy a mágusok nem akarják, hogy kontrollálják őket, a kontrolláló vallás meg szeretné kontrollálni őket. Ez adott esetben lehetne érdekes: például, ha ez lenne az első rész, és az apokaliptikus háború lenne a második. Így viszont rettentően súlytalan, érdektelen az egész - ráadásul egy teljesen más helyen is játszódik, mint amit a Dragon Age I-ben megismertünk, így teljességgel érthetetlen, miért kellett egyáltalán a franchise nevét felhasználni hozzá? Miért nem lehetett ez egy független cím?

Mert úgy nem tudta volna agyonvágni a Dragon Age márkanevet? Lehet. Így viszont sikerült neki, bár önmagában nem volna rossz móka. Itt érezhető, hogy a művész-készítők követték el a hibát: úgy gondolták, hogy az epikus első rész után bármit lenyomhatnak a rajongóik torkán Dragon Age felirattal. Pedig az első epizód kiegészítőjében bemutatták, hogyan tudnák úgy folytatni a sorozatot, hogy a kolosszális kezdés után is érdekes és jó maradjon - de mégsem azt a vonalat folytatták, hanem ledobtak minket egy érdektelen, családi vitáktól hemzsegő, kisstílű történet közepére. A sárkány meg forog a sírjában.

1. Mass Effect - avagy a trilógia lezárása szívlapáttal

A Bioware-hez fűződik talán a legnagyobb franchise-gyilkosság is az elmúlt évek történetében. A Mass Effect világot ugyan a Dragon Age-hez hasonlóan úgy gyúrták össze néhány alapvető sci-fi klasszikusból, mégis: ez a játéksorozat minden volt, amit akartunk: szép, élvezetes, volt valami története, amit kiválóan, filmszerűen prezentált... Ahogy az sfportal-on írta Merras kolléga: "...benne volt a lehetőség, hogy a Mass Effect legyen a következő Star Trek vagy Star Wars kaliberű világsiker." Igen, így, múlt időben.

Ugyanis kijött idén a Mass Effect 3, a záró mű. Szpolylerek következnek: ebben az epizódban egy végtelenül kiélezett helyzetben leszámolunk a Reaperekkel, az űrhajó méretű gépi intelligenciákkal, akiknek célja - mondjuk így - a nem-gépi életformák eltörlése. Három lehetséges befejezést készítettek a játéknak - és így a trilógiának. Eldönthetjük, hogy irányítani akarjuk az ősi gépeket, megsemmisíteni akarjuk őket, vagy főhősünket, Commander Shepardet egy mennyei sugárban elabszolválva szétszórjuk AZ EGÉSZ GALAXISBAN, hogy így minden értelmes élet DNS-kódjába belekeverjük - így beléjük keverve a benne található gép részeket is. A befejezés mindhárom esetben messzemenőkig művészi, a parancsnok semmi esetre sem éli túl, ami még nem feltétlenül baj, hiszen Antigoné is meghalt, mégse sz*r a sztori. De. Ez. Nem. Az. A. Sztori!

Kezdjük ott, hogy a Mass Effect már-már az önparódiával határosan kemény jelenetekkel volt teli, "Nem mind jövünk majd vissza", "A teljes galaxis rátok tekint reményért", "Ha ma elbukunk, az élet, ahogy mi ismerjük, elpusztul", stb. stb. Egy ilyen történetben nincs helye epikus önfeláldozásnak - nem így, ahogy Shepard mindenképpen megteszi. Nem, nem feltétlen happy endet akarunk - hanem egyáltalán, valamilyen end-et! Hiszen az űrutazáshoz elengedhetetlen, ősi objektumok felrobbannak - tulajdonképpen így otthagyva a korábbi galaktikus birodalom TELJES hadiflottáját a Föld körüli orbitális pályán. Elég túlnépesedett Földhöz vezetne ez a forgatókönyv... Mi lesz ezekkel az űrhajókkal és katonákkal? Egyáltalán - mi lesz most? A három választási lehetőség ráadásul rendkívül hasonló végkimenetekkel jár. A különbség annyi, hogy a Reaperek meghalnak, vagy nem halnak meg, illetve, hogy korábbi pilótánk arcában látunk-e megcsillanva nyáklapot (!!!!!) a gépesedés jeleként, vagy sem. A történetszálak nincsenek elvarrva, a - be kell valljam, gyakran igencsak szívemhez nőtt - karakterek utótörténetéről se tudunk meg semmit... Az egész ide nem illő, úgymond: méltatlan, és olyan véleményt még nem hallottunk, hogy "de jó kis vége volt a Mass Effect 3-nak", csak olyat, hogy "engem annyira nem zavart", vagy "lehetett volna rosszabb is", ami nem éppen jó jel egy olyan játéknál, amit legtöbben rajongásig szerettek...

(A The Final Cut letöltésére nem tudtam rákényszeríteni magam. Abban talán tompítottak a tökéletes nihilen, ami a "sima" játék vége volt, de én kétlem. Minden esetre ha ott javult a helyzet valamiben, amit megkritizáltam, akkor kritikám azon pontja tárgytalan.)

Ti hogy vagytok ezzel? Ha van olyan franchise, amit szerettetek, de egy elszánt elmebeteg művészieskedése vagy egy öltönyös, grafikonos ügynök (rohadék) okoskodása elrontotta, kommenteljetek!

34 komment

Címkék: játék sorozat film irodalom

A bejegyzés trackback címe:

https://sf.blog.hu/api/trackback/id/tr724772162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

falconup 2012.09.13. 09:34:51

Szerintem a Firefly kimaradt a felsorolásból.

Arcprotorp 2012.09.13. 09:57:05

Csak még egy kis kiegészítésként: a Mass Effect 3 Extended Cut DLC-t érdemes letölteni, pont azokra a kérdésekre adja meg a választ, amelyeket feltesztek...meg kell jegyezni a kivitelezés nem tökéletes, és persze lehet vitatkozni még mindig, hogy mennyire jó a befejezés, de én utána nyugodtabb (ha nem is teljesen nyugodt) szívvel keltem föl a gép elől.
Egyszóval egy próbát megér az EC...

Efti · http://geekbarlang.blog.hu/ 2012.09.13. 11:14:23

Igazából a Mass Effect vége nem azért keltetett nagy felháborodást mert sz*r lett volna. Hanem, hogy a Bioware végig azzal hitegette a játékosokat már az első rész óta, hogy minden egyes cselekedtet befolyásolja a játékmenetet és a befejezést. Viszont mire a végére értek ezt a forradalmi újítás kifújt és marad helyette ez a harmat gyenge "válaszd ki mit akarsz dolog".

korcs75 · http://bringabuzi.blog.hu 2012.09.13. 12:06:14

Diablo offline módjának likvidálása nálam betette a kaput, de tudom ebben van a nagy lóvé... (halkan megjegyzem, hogy egyébként meg akartam venni, a félreértések elkerülése végett).
A Mass Effect volt az utóbbi idők kedvence, de egyetértek veled. Jöhet bármilyen DLC utólagos magyarázkodásra már nem vagyok kíváncsi... óriási nagy csalódás és kész.

Arcprotorp 2012.09.13. 12:24:37

@Efti: Na ezzel abszolút egyetértek! Várod hogy tök jó, senkinek nem lesz ugyanolyan a vége, mert hát, annyi ezer döntésből ugyanazt választani lehetetlen...aztán a végén kiderül, teljesen lényegtelen mert te is egy 33,3%-ba fogsz tartozni.

csarmi 2012.09.13. 12:50:19

"Akinek volt szerencséje a 80-as, 90-es években felnőni és szeretni emellé a sci-fit, az két nagyon fontos franchise-t minden bizonnyal követett és szeretett. Az egyik a Transformers, a másik pedig a Tini Nindzsa Mutáns Teknőcök."

Mi van??????????
Na nehogy már ezek bármelyikét is sci-fi-nek hívjuk.

Skeez 2012.09.13. 12:53:01

1: Star Wars előzményfilmek.. Tán ezt senkinek sem kell magyarázni.

2: Dallas :)

3: SG Atlantis (ebből nem sokat láttam, tehát nem mérvadó)

A Tini Nindzsáknál, szerintnem az eredeti címben nincs olyan szó, hogy nindzsa.
Ha jól emlékszem Tini Mutáns Hős Teknősök volt az angol cím. Sajnos az első részt nem láttam, de rémlik valami patkány okosítja a tekiket harcra.

bullseye 2012.09.13. 13:10:35

ME3 második felvonása azért tisztázott pár dolgot. Sőt, van negyedit, büntető befejezés is. Még mindig fantáziátlan, még mindig szembeköpi a sorozat a vezérelvét, de pár dolgot tisztáz.

DA2 nekem ennyire nem tragikus. Sok hibája volt, de az nem zavart, hogy a megmentjük a világot csak mi páran helyett egy hatalmi és morális harcba kerülünk, amiben nem igazán van jó döntés. Valódibb lett ettől.

Én inkább a az SG:U-t vettem volna be, mint BSG másolási kudarcot. Bár nekem - tudom, ez megbocsáthatatlan – a BSG is már túl nyavajgós volt.

kenny69 2012.09.13. 13:40:16

Amikor először játszottam végig az ME3-at 24 órás játékidővel (annyira érdekelt a végkifejlett, hogy még a rendszereket se szkenneltem végig) kipusztult az egész galaxis, reaperestül, Sheppardestül, mindenestül. legalább 20 percig ültem a gép előtt, csöndben (olyan hajnali 4-5 lehetett).

Hihetetlenül tetszett. Fatális élmény volt.

Végig magaménak éreztem a történetet, átjött a reménytelenség érzése, az hogy egy szinte legyőzhetetlen ellenségen próbálunk felülkerekedni, akármi áron. Másodjára is (immár normálisan kijátszva) a Reaperek elpusztítását választottam. Ez tűnt az egyetlen logikus választásnak (nem csak dacból, amiért annyit szivattak minket és a galaxist, amúgy is.) Ez a befejezés annyiban különbözött az előzőtől, hogy az emberek nem pusztultak ki, csak a reaperek (és minden más AI)
Utána olvastam a különböző teóriáknak, mint az Indoctrination theory, aminek a nagy részére magamtól is "rájöttem" vagy feltünt játék közben. Ennek a magyarázatnak körülbelül 80%-a teljesen relevánsnak és logikusnak tűnt, pár olyan dologra is rávilágított, amit nem vettem észre. Voltak persze olyan dolgok is benne amik nagyon erőltetett belemagyarázásnak tűntek, de ezek elenyésző arányban voltak.
Izgalmas volt, még jobban megtetszett a befejezés.

Namármost. A következő fő érveket hozzák fel azok, akiknek nem tetszett.

1: Nem derül ki nagyon sok minden, a társaink, a flotta sorsa. Nem magyaráznak el egy csomó mindent pontosan.

Miért kéne, kérdem én? Miért kéne mindent a szájába rágni az embereknek? Nem jobb inkább elgonolkodni az információ morzsákon? Leülni a haverokkal, és elbeszélgetni róla?
Miért kell minden áron hollywood-i sablonokban gondolkodni? "Jó győz. Minden tök f*sza. Józsi családot alapított, Garrus meg 65 éves korában szívinfarktusban halt meg." Erre vártatok?
A DLC-ben itt b*szták el nagyon. Képesek voltak rajzolt képeket oda rakni slideshowban, amint a kroganok nevelgetik mosolyogva a kicsinyeiket, Zaeed pedig egy napágyon koktélozik a naplementében, W T F? Ennyi? Ennyire tellett? Ez kell a népnek? Nyálas sablonok, és szájbarágás. Akinek ez tetszik, nézzen Transformerst.
Akinek nem,az meg mondjuk a Stalkert.

Képesek voltak továbbá megmagyarázni, hogy hogyan menekülhettek el a társaink.
Az egyiket (nálam term. Garrus-t) eltalálja Harbinger a portál felé futás közben. Erre mi történik? Shepard képes lehívni a normandy-t, hogy vegye fel és vigye innen. A galaxis sorsa forog kockán. Minden méter számít. Emberek halnak meg körülötted, hogy elérd a portált. Erre megérkezik a Normandy, közvetlenül leszáll a Reaper elé, felmászik garrus,és még el is kezdik az ultra sablon dumát, hogy nem hagylak itt, stb, nem érdekel, nekem az a lényeg hogy te túléld. A reapert meg nagytotálba mutatják ahogy végignézi.Lövés nélkül. MIVAN?????????????????????????

2: Shepard meghal a végén.

Egyrészt, csak akkor hal meg,ha nem játszottál multival. (tehát tört verziód van, mint nekem és az emberek 80%-ának, nem csak magyarországon)
Másrészt, miért baj ha meghal? Most komolyan, az a történet/film/játék már nem az ami, ha a főhős meghal a végén? Nemár emberek. Hoollywood-i sablon ugyancsak. Minek a happy end? Ez nem disney film, hanem csillagközi háború. Hm?
A DLC-ben természetesen már túléli mindenképp. (ha csak nem voltál nagyon tré)
Indoctrination theoryban tök jól meg volt magyarázva: Shepard indoctrinálva van. Miért ne lenne, hiszen ha a galaxisban van ember aki igazán sokat töltött reaperek és reaperek által irányított tárgyak, lények közelében az Shepard. Amikor eltalálja Harbringer a teleportnál a végén, nem kel fel. Az elméjében játszódik tovább a történet. Most nem mondom tovább, szerintem láttátok, ha nem akkor meg keressetek rá youtube-on.

3: Azt mondták hogy a döntéseink nagy hatással lesznek a végkifejlettre, aztán a nagy lóf*szt.

Nos ez tulajdonképpen igaz. (én magam nem olvastam hogy írták, de természetesen elhiszem hiszen mindenki mondja, és amúgy se kísértem figyelemmel a játék előkészületeit a megjelenésig)

Igaz, bár én mondjuk nem értem hogy ez miért akkora probléma.
Egészen a játék végéig hatással vannak a korábbi döntéseink mindenre. Karakterek, politikai helyzet, stb stb.stb.
A játék végén viszont valóban csak 3 választásunk van. Miért baj ez?
Az élet ilyen, szerintem. Küzdhetsz te akármennyire és akármeddig valamiért, attól még oda állhat eléd egy olyan probléma, ami ellen teljesen feleslegesek az addigi tetteid. Amit eddig nem ismertél. És ha felkínál neked az a helyzet lehetőségeket, akkor te azokból fogsz választani. Mást nem tehetsz. Szerintem ez teljesen reális. reálisabbá teszi, hihetőbbé varázsolja a történetet.

A lényeg: A bioware tényleg elb*szta. De nem az alapjátékkal.
A DLC-vel. Bebizonyították hogy tényleg hülyén találták ki a végét, azzal hogy kiadtak egy rosszabb befejezést.
Ha én egy csöppnyi kis dramaturgiai, művészeti, vagy nem teljesen elfajzottan sablonos érzékkel rendelkező, valamilyen kis vezető lettem volna a játékot készítők között, fogtam volna a rajongók által kitalált indoctrination theory-t és ahhoz alakítom a DLC-t. Nem szájbarágósan, csak kicsi morzsákat elhintve.
De nem ez történt, sajnos.
Tehát ha eddig nem láttatok olyat aki azt mondja a ME3 eredeti befejezésére hogy "de jó kis vége volt", akkor én jelentkeznék. Ez persze csak magánvélemény.

Hirtelen ennyi.

kenny69 2012.09.13. 13:46:41

A Star Wars előzményfilmekről meg annyit , hogy a mi drága Zsorzs Lucas-unk megérdemelnél hogy a Carcoon verembe vessék azért amit a Star Wars-al tett, hogy ott megtudja mi az a szenvedés midőn a magasságos Sarlacc több mint ezer évig emészti.

Ha lesz gyerekem, megtiltom neki hogy megnézze őket.
4-5-6. kész. Nekem ennyi a Star Wars.

Arcprotorp 2012.09.13. 18:49:47

@kenny69: Azért mondjuk a Sithek bosszúja nem olyan vészes, kicsit tömör, velős, és effektes, attól nekem még bejött...másrészt részek ide vagy oda nálam a klónok még mindig a "KICKASS" kategóriába tartoznak

kenny69 2012.09.14. 03:39:49

@Arcprotorp: akkor nagyon nem értünk egyet.

Arcprotorp 2012.09.14. 13:08:49

@kenny69: Annyi baj legyen :D abban mindenképp, hogy a 4-5-6 bármikor bárhol mindent visz...

steery 2012.09.14. 13:25:48

Sok SF sorozatot elkaszáltak már, amiket érdemes lett volna folytatni:
1. Űr 2063 (1 évad)
2. Sötét angyal (2 évad)
3. Odüsszeia 5 (1 évad)
4. Terra Nova (1 évad)
5. Stargate Universe (2 évad)
De szerintem nem csak ez a roppant idegesítő a filmgyártásban, hanem az is, hogy kilóra mérik a történeteket. Mindenáron beleerőszakolják a sztorikat 40-45 (régen 50-60) percbe a megrendelő tv csatornák elvárásai és reklámrendje miatt, fütyülve rá, hogy annak elmesélése valójában mennyi időt igényelne. Szerintem az volna a normális, ha egy sorozatnak minden epizódja eltérő hosszúságú lenne és pont annyi, amennyinek lennie kell. És az egyes évadok részeinek darabszáma is annyi lenne, amennyi éppen sikerül. Plusz sosem fejeznének be egy évadot függőjátszmaként, hanem rendes lezárással, hogy ha mégse lesz folytatás, ne kúrja fel miatta az agyát a néző (lásd a felsoroltakat).
További fontos nézettség növelő tényező lenne, ha a sorozatok készítői csinálnának neki egy olyan weboldalt, ahová a nézők beírhatják az ötleteiket, hogy szerintük a következő részekbe miket kéne betenni, illetve milyen irányokba kéne elvinni a sztorit. És ezek nagy részét meg is valósítanák, elvégre a nézőknek készül, nem a reklámok megrendelőinek.
És még nagyobb nézettség növelő tényező lenne, ha minden filmet többféle verzióban is leforgatnának, illetve összevágnának egyszerre. Lenne korhatár nélküli verziója, 16-os karikás (erőszak) meg 18-as (szex és káromkodás). A tv csatornák meg azt veszik meg belőle, amelyiket akarják. Ha többet is, a lájtosat vetítik napközben, a korhatárosokat meg ezzel párhuzamosan éjszaka. Műsoridő úgyis van dögivel a több száz tv csatornán. Ugyanígy lehetne stílus variációkat is csinálni, különféle hangszereléssel, eltérő kameraállásokkal felvett jelenetekből összevágott részekkel, komor hangulatút, humorosat, romantikusat, stb.
Amely verziót meg nem veszik meg a tv csatornák, lehet kinyomni a netre, oszt válogassanak a nézők, melyiket akarják nézni.

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2012.09.14. 13:33:08

@kenny69: olvastad is a ME3 végét érintő kritikákat, vagy a saját kútfődből vetted, hogy ezek voltak az emberek legnagyobb problémái? Csak mert a harmadiknak hozott példát leszámítva rohadtul nem ezek voltak a fő gondok. A fő gondot a milliónyi logikátlanság jelentette. Kezdjem sorolni?
- Crucible: mindvégig ő irányította a Reaper-öket és mindvégig a Citadel-ben volt. Akkor:
--Mi szüksége volt arra, hogy a Keeper-ök nyissák meg a Citadel reléjét a Reaper seregnek?
--Miért engedte, hogy a Prothean-ok átprogramozzák a Keeper-öket?
--Miért kellett Sovereign hátrahagyni a galaxisunkban, vészhelyzet esetére?
--Miért nem nyitotta meg ő maga (a Crucible) a Citadel relét, ahelyett, hogy a csatlósaira bízza a feladatot?
--Tudattal rendelkező lény, miért mondja akkor, hogy a szintetikusok és organikusok közti béke nem lehetséges, ha egyszer látja, hogy az? (már ha ügyesen játszottunk)
-A Földért folytatott harc:
--A társaink Normandy-ra kerülése, amire ugyebár magyarázatot adott a DLC, a baj épp csak az, hogy így is, meg úgy is hülyeség.
--A Normandy rejtélyes menekülése aminek a DLC nélkül semmi értelme nem volt, így sem túl értelmes dolog, de legalább látszólag van rá magyarázat.
--A Normandy zuhanása, ami a destrory endinggel kicsit vicces, mert ugyebár azzal minden technológia elpusztult, ergo tégla módjára kellett volna földbecsapódnia a bolygón, nem úgy, hogy még túlélők is kiszállnak belőle.
--Shepard túlélése. Ugyebár az EC nélkük a Citadel felrobban, Shepard mégis túléli és a Földön ébredezik. Hogyan?
--A Citadel belseje. Honnan került elő az Illusive Man? Végigmegyünk a hullák között, aztán azon a kurva folyosón és sehol egy elágazás, beugró, semmi, ahol elbújhatott volna, mégis egyszer csak megjelenik a hátunk mögött.
-A ME univerzum szabályainak kukába hajítása, különös tekintettel a Mass Relay-kre. A szabályok szerint egy ilyen pusztulása magával ránt egy naprendszert, ehhez képest a Föld mellett úgy robbant fel egy, hogy a bolygó lószart sem érzett meg belőle. És ugyanez áll a többi helyszínre is. Relék nullázva, a bolygók sértetlenek. (az EC-ben ezt javították)

És igen ott van még, hogy hazudtak, de nem csak abban, hogy ráhatásunk lesz a befejezésre, hanem abban is, hogy mennyi befejezés lesz. 16-ot ígértek, ami meg is van, de olyan különbségekkel, hogy külön befejezésnek számít az, hogy Anderson-t hagyjuk fejbelövetni és úgy pusztul el a Föld, vagy nem hagyjuk fejbelövetni és úgy. Arról már nem is beszélve, hogy a befejezések kétharmadával a lelkiismeretes játékos nem találkozik, mert nem a döntések befolyásolják őket, hanem a megszerzett EMS pont, ami pedig 3000 pont fölött van, ha valaki akár csak közepes körültekintéssel ment végig a küldetéseken (és hozzá sem nyúlt a multihoz...) Magyarán szándékosan vérpisti módban a főszálon rohanva kell játszani ahhoz, hogy a befejezések többségét láthassuk, amelyek ráadásul a Föld pusztulásán, vagy megmaradásán kívül nem is igazán különböznek egymástól.

A magyarázat nem hiányzott, ellenben egy lezárás az igen. Ahhoz képest, hogy egy trilógiát kellett volna lezárni, egyetlen kurva "Normandy lezuhan és társaink életben maradnak" videóval szúrták ki az emberek szemét, ami ráadásul az összes befejezés esetén ugyanaz, leszámítva a sugár színét és a Normandy-ból kiszálló társaink sorrendjét. Ez ha lehet még igénytelenebb volt, mint az, hogy a Dragon Age 2-ben az összes barlang ugyanaz volt, csak annyi volt a különbség, hogy egyszer az egyik irány volt lezárva, egyszer meg a másik...

Látom én, hogy tetszett neked a ME3 eredeti befejezése, ami nem is baj, csak beleestél a játék végét élvezők tipikus hibájába: elkönyvelted magadban, hogy a kritikusok egytől egyig mind picsogó kis hülyegyerekek akik nem értik (az egyébként még csak nem is túl okos) befejezést és happy end-et követelnek.

kenny69 2012.09.15. 17:12:20

@Giggsy: Nem könyveltem el magamban, és igen, elég sokat elolvastam.
A kérdések háromnegyedére logikus választ ad(ott amíg a DLC-vel el nem baszták) az indoctrination theory.

Az első 4 kérdésedre válaszolva:
Gondolom érdekelte hogy az akkori ciklus népe/népei hogyan reagálnak a fenyegetésre. Vagy, nem akarta hogy bármilyen módon is "felfedezzék" (kicsit gyanúsabb az, hogy a Citadel egyszer csak megnyílik, mint az hogy egy nagy gonosz űrcsótánygéppolip nyitja meg) legalábbis szerintem.

Másik: Több százezer évnyi tapasztalat alapján mondja, hogy nem lehetséges a béke, de amúgy igen, ez a fajta érvelés nekem is sántított egy kicsit (mármint hogy azzal érvel hogy nem lehet béke)

www.youtube.com/watch?v=ythY_GkEBck

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2012.09.15. 17:39:54

@kenny69: Igen az indoctrination theory sokmindenre logikus választ ad, de akadnak dolgok, amikre nem. Ilyen pl a végén az öreg beszélgetése a kölyökkel, vagy az, hogy a halála után Shepard miért látja a pusztulást. És azt sem szabad elfelejteni, hogy nagyon alacsony EMS pontszámmal a synthesis pl meg sem jelenik választásként, csak a control, meg a destroy féle befejezés.

Az első négy kérdésre adott válasz állatira sántít. Sokan sokféleképpen próbálták megmagyarázni ezeket, de mind elég erőltetett volt. A csillagkölyök kizárólag a maga által kitalált megoldást tartja járhatónak, semmi értelme nem lenne, hogy gondolkodjon máson. Mondja is, hogy a crucible változtatta őt meg, az adta neki az új lehetőségeket, odáig el sem tudott képzelni másikat.
És ha még arra kíváncsi is lett volna, hogy ez a ciklus hogyan reagál a Reaper fenyegetésre, annak akkor sincs értelme, hogy hagyta a Protheanoknak átprogramozni a Keeper-öket, még bőven az előtt, hogy az Assarik akár csak a közelében jártak volna, hogy rátaláljanak a Citadelre.

Sajnos vitán felül átgondolatlan lett a ME3 egésze. A sztori dinamikája engem átsegített a hülyeségeken, de a lezárás logikátlanságait már nem bírtam elviselni. Az első pillanattól fogva vannak kifejezetten ronda írói húzások. Már a crucible maga is az, egy böhöm nagy deus ex machina. Olyan nagyra és erősre alkották a Reaperöket, hogy aztán képtelenek voltak normálisan feloldani a legyőzésük lehetetlenségeit, ezért előhúztak a kalapból egy szupergépet, amit véletlenül PONT akkor találnak meg, mikor a Reaperök feltűnnek. Aztán ott van a harc Tali bolygólyán: Shepard kontra felszíni Reaper. A gép gyorsan mozgó űrhajókat lövöldöz le az égből, de a kábé húsz méter széles, húsz méter hosszú területen ugrabugráló Sheparddel nem bír. Vannak kifejezetten jó pillanatai a harmadik résznek, de néhol meg kifejezetten amatőr módon van megírva és ez a végére sajnos hatványozottan igaz.

Gyulimali 2012.09.15. 18:33:45

@falconup:
"Szerintem a Firefly kimaradt a felsorolásból."
Ja, nekem is egyből az ugrott be.

Gyulimali 2012.09.15. 18:56:22

@Giggsy:
...Shepard kontra felszíni Reaper....
Az semmi, de ha a párkánynak egészen az elejére állsz a bal oldalon, akkor meg sem kell mozdulnod, és simán ki tudod lőni, mert oda nem tud belőni a halálsugarával. (Ez ugyan egy bug, de nagyon tré)
Aztán:
Nekem még a Földön volt irtó nyálas, ahogy el kellett mindenkitől köszönni.
Ami még szintén mély nyomott hagyott bennem, az a játék irányítása.
Az nagyon idegesítő volt, egyrészt, hogy csak a szóközzel kellett mindenet csinálni, ami aztán ahhoz vezetett, hogy pl. rengetegszer Shepard kiugrott a fedezékből, amikor csak odébb akartam állni vele.
Aztán ott voltak a normál harcok, és a Boss fight-ok nehézségei közötti különbségek. Eléggé idegesítő volt, hogy egy normál küldetés Insane fokozatos is nevetve végig lehett tolni, de a Boss fight-okat rendszeresek Rookie (vagy mi a fene volt a neve az abszolut puding szintnek) fokozaton csináltam meg, mert egyszerűen annyira nehéz/idegesítő volt már 15x-ra megnézni a 3 perces, átugorhatatlan animációt.
Ja, és a fő kedvencem:
Megvettem a gyűjtői kiadást 17000HUF-ért, és miután telepítettem, közölte, hogy majd 7 nap múlva játszhatok is vele.
Elmennek a fenébe.
Nem volt ám semmi utána megtörni a jogtiszta játékot.
Ennek ellenére ez a játék szerintem is nagyon király, és nekem az EC is tetszett annak ellenére, hogy nem lett tökéletes a dolog.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.09.15. 19:19:22

a felsoroltak közül a tini nindzsákat sajnálom a legjobban.

lorantka_a_gall 2012.09.15. 19:47:12

Nekem is a Firefly fájt messze jobban, mint bármelyik felsorolt gügyeség...

ajjaj99 2012.09.15. 20:19:26

Az igazság kardja nem dark fantasy volt, de a sorozat az tényleg elég gagyira sikeredett. az egyik legjobb regényfolyam volt, amit olvastam.

Globetrotter2014 2012.09.15. 21:08:49

Seaquest DSV úgy harmadik szezontól.

Golgotai 2012.09.15. 21:46:19

El ne felejtkezzünk emberek hazánk, a magyar PC játékgyártás egyik legjobb, és nemzetközileg is elismert sorozatának az elbaltázásáról. Igen, az Imperium Galactica sorozatról beszélek. Szerintem minden idől legjobb űrstratégia sorozata, most is fent van a 2 a gépemen. Hatalmas hiba volt eldobni a védjegyeit, mint más, például fantasy RTS ekből ismert bázis építés a bolygó felszínen, ami aztán hatással volt a hajó és tank gyártó kapacitásunkra, a bolygó bevételeire stb. Hogy a játék többi nagyszer részéről már ne is beszéljek. Ezt mind hiba volt kidobni. Hazán nagy halottja a sorozat.

Psyman 2012.09.15. 23:52:50

Amikor egy reboot aláz porig egy franchise-t: Star Trek. A neveken kívül az STXI semmit nem tartalmazott abból, amit Gene Roddenberry és követői évtizedek alatt felépítettek. se a karakterek, se a motivációjuk, se a mögöttük álló gazdasági-politikai-társadalmi rendszer, de még a megteremtett világ fizikai törvényei sem egyeznek meg az eredetivel!

Liquid_Night 2012.09.15. 23:55:34

Gene Roddenberry's Andromeda első évad...egyedi, zseniális atmoszféra, már-már TV-n túlmutató merítésű sci-fi témák és történetek, érdekes mellékszereplők, alaposan kidolgozott világ, eposzi főcselekmény...majd Kevin Sorbo kapitányból rendező lett, és bár addig a pontig egész vállalható kapitányt játszott, onnantól egy gagyi űrherkules lett a sorozatból. Hogy mi miatt élhetett meg 5 évadot, nem tudom:)

MEDVE1978 2012.09.16. 09:40:00

Mozifilmek közül nagyon sok van:

1.A már említett Star Wars
2. Alien vs. Predator
3. Doom
4. Resident Evil
5. Star Trek

A Star Wars még csak nem is olyan rossz ezek közül, legalább Lucasnak volt pénze és az első "családbarát" rész után valami nehezen vállalhatót, de összehozott. Viszont az Alien vs. Predator egyértelmű kudarc. Valahogy a filmstúdiók főnökeinek úgy tűnik, hogy mindkettőről az jut eszébe: adott egy kis csoport, jön a gonosz idegen és egyenként megöli őket. És ezen nem tudnak túllépni. A Doom megint megér egy misét, valami orosz rendező gyalázta meg Dwayne The Rock Johnsonnal. Én megértem, hogy a Doom története valamennyire elrugaszkodott (kapu a pokolba a Phoboson), de mi a fenéért kellett az egészből egy dr. Moreau szigetét csinálni? Persze ez kb. mindent limitál, a szörnyektől kezdve a történetig. Végül Resident Evil. A számítógépes franchise szerint elvileg sikerül megfékezni a Racoon city fertőzést és utána egy másik szálon megy tovább a történet. Ehelyett a filmekben a jó seggű Alíz hentelése közben már kipusztult a világ (persze túlélők folyamatosan vannak valahonnan) és kb. 100 ezer zombit ki is nyírtak. Mégse zárják le a történetszálat...
Star Trek: érzésem szerint a DS9 és a Voyager után rettenetesen kifáradt a story. Erre húzták rá az Enterprise-ot, ami nekem még tetszett, de már határeset volt. Most ráfér egy jó hosszú szünet, amíg sorozat szinten újraindítják. Amit a mozifilmmel csináltak az gyalázatos. Nem értem miért kell szétverni az egész megkreált univerzumot, csak azért, hogy az ifjú Kirk kapitányt játszó nyálgépért 3 millióval több tinilány fogdossa a punciját Amerikában. Ugyanez a helyzet Batmannel (ez a három rész messze a legjobb volt), illetve hasonló sorozatokkal (Pókember, Xmen).

MEDVE1978 2012.09.16. 09:50:55

Sima sorozatok közül annyi lett elcseszve, hogy az brutális. Csak néhány példa:
1.Flasforward: Az elmúlt néhány év legjobb sci-fi ötlete, persze valószínűleg éppen ezért nem a legnézettebb. Csatorna nyomott egy cancelt, de könyörgöm miért nem lehet úgy leállítani, hogy legalább legyen egy normális befejezés.
2. Lost. Anno mindenki odavolt a Lostért. A befejezés viszont megint a "higgyétek el, úgy van" szlogennel zárult. Kapunk ezerféle történetszálat, bonyolult összefüggésekkel és a végére kiderül, hogy ez a jó és rossz harca, némi mennyországgal megspékelve. Nem a legrosszabb, de a lehetőségekhez képest messze nem a legjobb.
3. "V" remake. Ez az egyik legérdekesebb sorozat, amit valaha láttam. Kifejezetten rosszul indult (buta történet, tini románc stb.), de a végére kezdték elvarrni a történetszálakat és ügyesen értelmet adni az egésznek. Az eredmény, hogy a csatorna levette műsorról, az utolsó epizódban arra lehet következtetni, hogy a gonoszok nyertek....

Grabbe · http://www.hirstart.hu/ 2012.09.16. 10:35:20

Öhm, nem tudom, lehet-e filmes sorozatot írni, de nekem az utóbbi idők egyik legnagyobb csalódása (már a sorozat írása és végül elkaszálása szempontjából) a "FlashForward" volt. Nagyon megszerettem a történetet és szerintem rengeteg potenciál volt benne, de végül a költségek, a sorozatos showrunner-váltás miatt abbahagyták. Persze úgy, hogy nem zártak le a végén semmit. Eléggé borzasztó volt!

Dagda 2012.09.16. 12:15:35

Szétbarmolt sikercímek listája:

Star Warsból MINDEN ami az eredeti trilógián kívül keletkezett, beleértve az Ewoks filmeket és a Droids rajzfilmet.

Star Trek : Enterprise (én mondjuk szerettem), és kései filmek többsége a First Contacton kívül. A reboot viszont komoly reményeket ébresztett.

Stargate: Universe (van aki szerint már az Atlantis is)

Terminator: a 3. rész megölte, a 4. csak rúgás volt a sírba.

AvP 1 és 2, no comment, egyszerre két sikeres sorozatot nyírt ki

Starship Troopers: a regény, a hozzá szinte csak nevekben kapcsolódó film és az animációs sorozat hatalmas. Amit a 2. és 3. résszel műveltek, az meg...

És ha játék és elkalandozhatunk a fantasy felé:
World of Warcraft: Mists of Pandaria. Egy kemény fantasy világból Kung Fu pandát csinálni (akkor is ha a pandaren monk előbb volt) egyértelmű lucasi út a kisebb gyermekek szüleinek pénztárcája felé.

Szóval összefoglalhatjuk: ami sikeres, abban pénz van, amiben pénz van, azt folytatják és teszik ezt addig, amíg teljesen tönkre nem teszik...

:{) MIKI (}: · http://machinimak.wordpress.com/ 2012.09.16. 12:38:45

A Mass Effect 3 vége az tényleg elég lehangoló volt.

@Dagda: Miért az első "Clone Wars" rajzfilm nem is volt olyan rossz.

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2012.09.18. 19:18:45

Én mondjuk nem vagyok egy trekie, így talán nem vagyok a legalkalmasabb megítélni, de szerintem az új Star Trek kifejezetten jó lett. Azt még megértem, hogy a sorozat idővonalának megkavarása felzaklatja a rajongókat, de legalább stílusosan tették ezt. Olyan reboot, ami nem is igazán reboot, hanem egy létrejött alternatív idősík. Szerintem nagyszerű ötlet volt. Azt meg, hogy mennyire lesz később hű az eredeti szériához, később derül majd ki, hisz ez egy olyan korszakát mutatja be a karaktereknek, amit soha nem láttunk. Mondom, nekem bejött, de én nem vagyok a széria kifejezett hívője, így nem is az én tyúkszememre léptek az új idővonallal.
süti beállítások módosítása