Akciós könyv

asimov_sfblog.jpg

Akciós könyv

stalker_sfblog.jpg

Rovatok

Egyben

Akciós könyv

banner_felkavaro2.jpg

Utolsó kommentek

Friss topikok

Külső feed

Nincs megjeleníthető elem

Sigourney Weaver az Alien 5-ről

2010.10.19. 10:30 :: GalBob

Vajon mi történt az Alien 5-tel? Jó kérdés, bár kár lenne tagadni a nyilvánvalót: valahol a Jean-Pierre Jeunet-féle Feltámad a Halál tehető felelőssé azért, hogy a széria jó időre jégre került, s 13 évet kellett várnunk arra, hogy egyáltalán felvetődjön egy új epizód ötlete, ha nem is folytatás, de legalább egy (mit egy, mindjárt kettő) előzményfilm képében. Ez persze azt jelenti, hogy nem számíthatunk a legendás Ellen Ripley feltűnésére Ridley Scott következő, 2011-re ígért Alien filmjében. Ettől függetlenül Sigourney Weaver még emlékszik az 5. résszel kapcsolatos elképzeléseire. 

Október 26-ára várható a The Alien Anthology Blu Ray-megjelenése, s javában zajlik a gyűjtők és rajongók számára kihagyhatatlan kiadvány népszerűsítése, amiből Sigourney Weaver is kiveszi a részét. Pár nappal ezelőtt egy ilyen promo-interjú során idézte fel az akkor még lehetségesnek tűnő Alien-folytatás részleteit.

"Izgalmasnak hangzott a kései Ripley megformálása. Meggyőződésem, hogy a közönség is elégedett lett volna ezzel az eredménnyel. Megmutathattuk volna, hogy miként érvényesül egy idősebb személy a szorult helyzetekben, keményebb szituációkban. A karakter miatt nagyszerű lenne egy Ripley-hez hasonló nőt alakítanom az én koromban, bár elképzelésem sincs, hogy megfelelnék-e a kihívásnak. Lehet, hogy tényleg jó ötlet a friss kezdet, az előzményfilm."

Akik nem emlékeznének, a harmadik rész záróakkordjában feláldozta az életét annak érdekében, hogy végezzen a mellkasában növekvő alien-palántával, a Feltámadásban viszont 200 évvel később a tudósoknak sikerült valahogy a fennmaradt DNS-ből egyfajta Ripley-Alien hibridet klónozniuk. Az újjászületett Ripley végül eljutott az évszázadok során kiszipolyozott Földre, s innen számos irányba tovább folytatódhatott volna a történet. 

"Sokáig töprengtünk, s végül arra jutottam, nem szeretném, hogy a Földön játszódjon az ötödik rész. Így végül befejezetlen maradt a történet. [...] Mindig is úgy éreztem, hogy amikor egy science fiction a Földre érkezik, akkor általában... *ásít* El akartam jutni arra a bolygóra, ahonnan az űrzsoké eredetileg hozta az első részben látott tojásokat, meglátogatni egy idegen világot, ahelyett, hogy mondjuk az Eiffel-torony árnyékában hajkurásszam az idegeneket. [...] Részben talán én is felelős vagyok azért, hogy véget vetettek az előkészületeknek. Négy különböző interpretáció után több időt akartam szentelni a lehetőségeink felmérésére. Nagyszerűnek tartom, hogy végül Ridley lesz az, aki elkészíti az előzményfilmeket, s már tudom, milyen sok ötlet maradt kihasználatlanul. Mindig üdítő új szemlélettel feleleveníteni a jól ismert világokat."

47 komment

Címkék: film

A bejegyzés trackback címe:

https://sf.blog.hu/api/trackback/id/tr372381398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Behajtó70 2010.10.20. 09:11:12

Sajnos a 4. rész francia rendezője - amint azt már a franciáktól megszokhattuk - nem volt képes felfogni az "alienizmus" lényegét, s nem tudta elkapni a fő mondanivalót: nem tudott mit kezdeni a TÖKÉLETES ORGANIZMUSSAL (Alien 1-Ash-tudományostiszt). A francia rendező elvette szörnyünk tökéletességét, szaporodásának gyorsaságát (terhes-szülés...omg!), valamint a megszületett utódnak emberi érzelmeket adott.

Pedig az Alien filmek sikere pont a szörny lenyűgöző tökéletességének köszönhető!

Legyőzni egy ronda, de érzelmekkel teli izét....nem nagy ügy, mondhatni érdektelen.

Önmagában egy ilyen film (Alien 4) akár elfogadható is lenne, de a sorozaba nem illik, leginkább valami klónja az eredetinek.

Csak remélhetjük, hogy a prequel (Ridley Scott által) nem valami eszementség lesz, nem valami földi meberek által kitalált biológiai fegyver, vagy valami hasonló
butaság!

romaniarulez! 2010.10.20. 09:18:27

Én nyolcadikos koromban láttam a filmeket, utána legalább 6-7 évig rosszat álmodtam és féltem este kimenni az utcára. Azóta sem mertem megnézni őket, de talán jövőre, ha már betöltöm a 30-at, újra nekibátorodom...

lone 2010.10.20. 09:28:26

Az első a legjobb, a többi már más...

wlatcy 2010.10.20. 09:45:21

Jó az a 4. rész, nem kell mindjárt kötözködni))) Inkább kikacsintás és tobzódás Sigourney Weaver személyiségében.

Szerintem aki fanatikusa az Alien filmeknek az élvezte, hogy 'God módban' nyomta végig és lehetett hátra dőlve élvezkedni, nem pedig érte aggódni.)))

Egyébként biztosan szempont volt, hogy az Alien univerzum különböző aspektusait minden rendező másképpen súlypontozza, és ez össze is jött. Minden rész másért mestermű!

Na mi újság, Wagner úr? 2010.10.20. 09:47:10

A 4. részt bűn volt megcsinálni, baromi vacak lett. A többi szerintem jó, bár persze az 1 és a 2 a legjobb :)

Yamashui 2010.10.20. 09:54:43

Speciel nekem a harmadik tetszett a legjobban. Ha sorrendet kellene felállítanom akkor 3,2,1,4.

A negyedik számomra sem volt az igazi.

William Kidd 2010.10.20. 09:56:37

Én is úgy tudtam eddig, hogy lesz 5. rész és a történet a Földön fog zajlani! Szerintem lehetett volna valami mass humans vs. alienek háborút összehozni! Bár az előzményfilm tényleg elszabadítja a korlátlan fantáziát, igen kíváncsi lennék mondjuk az alien lények eredeti szülőbolygójára!

m.logic 2010.10.20. 10:31:04

Az első film volt a legjobb, utána mindegyik valamit elrontott az Alien világban, persze még így sem voltak rosszak.

2. Biofegyver helyett nagy rovarok lettek
3. Mindenki meghal, akinek nem kéne
4. Hülye sztori

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2010.10.20. 10:40:06

Sajnos a könyv formájában megjelent folytatások javarészt a Földön játszódnak és elég vacakra sikeredtek. Sokkal jobb útnak látszik a barátságos idegenek bemutatása, de ehhez nem feltétlenül kell előzményfilm. A Predator is csak szenved Arnold nélkül.

Customi 2010.10.20. 10:43:31

Nekem a második, "A bolygó neve Halál" a nagy kedvencem, Bishop-pal, a rakodó teherrobottal, a leszálláskor felrobbanó mentőhajóval, egyszóval minden percét imádom.

Azokat is maximálisan megértem, akik az első részért rajonganak, nagyszerű alkotás az.

A harmadikat (a "börtösöst") alig párszor láttam, ami valószínűleg annak tudható be, hogy nem hagyott mély nyomot.

A negyedik részt kétszer láttam - másodszorra, amikor már nem nagyon emlékeztem az első megtekintésre, arra gondoltam, nem lehet, hogy tényleg annyira szar, mint amilyennek realizálódott bennem az első megnézéskor, és de. Ezen persze az sem segített, hogy a Winona Rydert hihetetlenül utálom, a remekmű E.T. után hagynia kellett volna ezt a színészkedést.

De ezek szerint nem csak nekem nem tetszett a negyedik rész.

jtrencsenyi 2010.10.20. 10:50:11

@Behajtó70: szerinted ez a rendező hibája elsősorban? Én sokkal inkább a forgatókönyv íróját okolnám ezekért.

Fleischmeister 2010.10.20. 10:51:18

@Customi: Ejha! Nem is tudtam, hogy a Winona játszott az ítiben is! Akkor még szeplős volt és göndör hajú, mi? :)

Egyébként igazad van, tényleg a második a legjobb.

Fleischmeister 2010.10.20. 10:54:58

@jtrencsenyi: Nos, a negyedik rész elsősorban a rendezés miatt lett szar. A könyv is szar volt, de zsanpierr, ha lehet, még tovább lendítette a filmet a ossz irányba.
Zsanpierrt hurkába!

Mérnork 2010.10.20. 11:08:29

Az első jó, de még elég kezdetleges a kivitelezés, a második istencsászár űberállat, a harmadik lényegében az első történet picit másképp és sokkal jobb technikai megvalósítással, nade Ripley-t kinyírni a végén, katasztrófa. A negyediket nézve nem tudtam, hogy sírjak-e vagy nevessek, csak néztem, hogy úristen ezt komolyan most tényleg így? A farkánál fogva fellógatás kevés lenne az összes baromnak aki felelős érte.

HAL 9000 2010.10.20. 11:15:26

@lone: én is ezt mondom, hogy az első az igazi, annak volt a legjobb hangulata, hogy valami ismeretlen idegen lénnyel állnak szemben. A Cameron-os sem volt rossz, de az már egy teljesen más kategória, az inkább volt (hollywoodi) akció, mint horror, ott már a film elején tudta mindenki, hogy mi lesz a lényeg. A 3. meg megint egész más, de a 4. rész a leggagyibb.
Nem tudom, hogy Scott mit fog tudni kihozni az előzményből, de reménykedem. A kedvenc rendezőim közé tartozik, bár a mostani filmjein azt veszem észre, hogy kezd kiveszni belőlük az egyéniség. Lehet, hogy a stúdiók nyomása miatt van így, nem tudom, de bízom benne, hogy valami érdemeset hoz össze!

nevetőharmadik 2010.10.20. 11:16:26

A negyedik rész egy tipikus sorozat-pilotnak érződött. Egy pillanatra sem lehetett komolyan venni, és gyakorlatilag arról szólt, hogy hogyan jön össze egy csapat, mindenki valami különleges képességgel/deformációval. A nyomorék törpe, a rusnya troll, a dugnivaló kis android, a szuperripli, meg ki tudja még ki, már nem emlékszem.

Csak akkor lehetett volna "sorozatosabb" (és még píszíbb), ha lecserélik Weavert is, mondjuk valami néger nőre.

victor vacendak 2010.10.20. 11:16:36

Ammit bűn volt megcsinálni, az a 3. rész. 6 író, egy csomó rendező, koncepciótlan katyvaléka, a kulcsszereplők kényszeredett kiírásra. 1/10.
Jeunet viszont friss vért hozott, új képi világgal, zseniális karakterekkel. Nem kevés iróniával. Dan Hedaya és Ron Perlman csillagos 5-ös.

Várúr 2010.10.20. 11:22:17

Szigorú Weawer nélkül semmilyen Alien nem lehet jó... Ketten adták a történet karakterét: a szörny és Szigorú.

levike999 2010.10.20. 11:22:24

A negyedik részben az a legszomorúbb, hogy teljesen tudománytalan!

andris|bandis · http://howtoiphone.blog.hu/ 2010.10.20. 11:41:06

@victor vacendak: egyetértek.

Egyrészt imádom JeanPiere-t, másrészt szerintem izgalmas volt, megvolt benne az Alien feeling, ugyanakkor teljesen újszerű megközelítésben. Nekem nagyon tetszett.

Ami viszont szar volt, az a harmadik rész.

Bár sokadjára megnézve, még az is nézhető.

És persze egyértelmű hogy a második rész a legjobb. Ez vitán felül áll.

Valaki írta, hogy még évekig félt a filmek miatt. Ezzel én is így voltam. Annak ellenére hogy ezerszer láttam, hogy sokszor láttam a werkfilmeket is, mégis, annyira eltalált mindegyik film (különösen a második) hogy újra és újra összeszarom magam ha megnézem. :-))

paráznabillegető 2010.10.20. 12:09:58

a második után kellett volna jól folytatni!

zed07 2010.10.20. 12:14:23

A negyedik istenkirály rész, Ron Perlman for prezident! Látványos, pörgős, félelmetes, mégis megjelenik a humor. 10/8

A harmadik viszont egy broáf, gyakorlatilag csak egy pár rajongó szereti, meg néhány különc, aki inkább a 3-at nézné százszor, mint a négyet egyszer. Grat az elfajult ízlésüknek! :)

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.10.20. 12:21:45

Elég szigorú voltam az igaz, nekem a 4. nem annyira jött be, sőt egyáltalán nem, noha kedvelem a rendező munkáit, de szerintem ezt benézte.

pvissza 2010.10.20. 12:44:37

a 4 rész egyértelmű mellékvágány.
azt az idétlen fehér micsodát kitalálni, na az aztán tényleg kellett. olyan volt kb mint a mostani predator, csináljunk a régi nagy sikerből egy feltuningolt változatot.
igen, nekem is a 3. és a 2. rész tetszett a legjobban. nagyon jó hangulatuk volt(az elsőnek is), ami egyre jobban elveszik a mostani filmeknél.
amit én olvastam 4. rész ami a földön játszódott sztem nagyon nagy. elszabadul a pokol, és káosz(egy idő után már bárki bárkire lőhet törvényesen, ha azt hiszi alien nő benne, nagyvárosok alatti fészkek, háború...), és a föld elveszik...
basszus, egy film így hiúsul meg, hogy a Weaver szerint unalmas lenne a földön egy sci-fi, pfff...

Haloperidol 2010.10.20. 12:53:36

Nálam a sorrend
2>1=3>4 eddig. És igazából szerintem a 4. sem volt rossz.

66th Zealot platoon 2010.10.20. 12:59:40

A 2. remek volt, kedvencem a Dropship:
- We're in the pipe, five by five vagy valami hasonlo.
Ezt sikerult a Starcraftba is beimportalnia a Blizzard-nak.

==T== 2010.10.20. 13:20:35

Nekem a harmadik rész a kedvencem - sőt talán az egyetlen, ami tényleg tetszik. Az a nyomasztó hangulat, a teljes kiszolgáltatottság érzése..

Amúgy nem tudom mitől lenne tökéletes organizmus az idegen. Akkor már inkább a csótány, vagy hogy a sci-fiknél maradjunk, a Ragadozó...

☉ ☾ 2010.10.20. 13:21:35

Az első rész annyira félelmetes volt, hogy soha sem néztem meg, és amikor beszéltek róla, otthagytam őket - később megtudtam, hogy közülük már mindenki halott.

☉ ☾ 2010.10.20. 13:24:05

Az első rész azért (is) tetszhet mindenkinek annyira, mert ezzel foglalkoztak a legtöbbet, ami a filmben látszik, az nem digitális trükk, hanem tonnányi makettek profi fotózása, amik között biztosan hangulatosabb és jobb volt forgatni, mint manapság egy kék háttér előtt.

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2010.10.20. 13:31:43

Szerintem a negyedik rész zseniális volt, csak a "fehér szörny" helyett Ripley karakterére kell koncentrálni.
Amikor vége lett a filmnek, az volt az érzésem: kétszáz év, három idegen csoport kiirtása, sok bajtárs elvesztése, egy halál és egy újjászületés után visszaérkezett a Földre, de immár ő maga az idegen, és az ellenség a Weyland-Yutani társaság.

A sorrend nálam: 2-4-1-3, a hármas unalmas volt, a többi mind remekmű és mind egyedi.

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2010.10.20. 13:33:13

@==T==: Tökéletes organizmust egyet ismerek, Monica Beluccit. :)

01020304 2010.10.20. 14:03:18

@.ılı.ılı.: A második rész is "tonnányi makettek profi fotózása". Érdemes megnézni a DVD-t, iszonyúan érdekes!

andythehun 2010.10.20. 14:22:30

Tuti 2-1-4-3..A harmas tenyleg picit unalmas lett...Mar nagyon varom a blu-ray-t.A limited edition tojassal egyutt..:)

Szputya 2010.10.20. 14:31:08

Bármi lehet, csak Weaver Asszonyt ne hagyják ki belőle! :)
Mondjuk, én JPJ filmjeit kedvelem, így a 4-es nem volt akkora csalódás...(de látom, ezzel a véleménnyel igen kis százalékot képviselek)

levike999 2010.10.20. 14:47:59

Szerintem az első rész teljesen újszerű volt, ezért nagyon jó. A második résznél azóta sem csináltak jobbat a maga kategóriájában. A harmadik rész érthetetlenül unalmas, egyszerű volt, de azért nem rossz film. A negyedik viszont egy tudománytalan hülyeség, amiben a vizes jelenetet leszámítva alig van jó rész.

Pegasus · http://kutyuszoba.blog.hu 2010.10.20. 15:01:39

Kissé eltér a véleményem az átlagtól. A legjobb a második, utána jöhet a harmadik, majd az első. A negyedik, meg nagyon szo-szo. A harmadik rész legjobb jelenete az, amikor a temetési szertartás közben kel ki az idegen a kutyából. "Minden halál egy új élet kezdete" zseniális. Az idegen elől való futkározás is zseniális.

SzőröstalpúJeti 2010.10.20. 15:33:25

Én is szerettem a 4-et is, Jeunet jó rendező. Nagyon szerencsétlen dolog egy ilyen szériánál a részeket összehasonlítgatni, és nehéz is, általában megpróbálok elvonatkoztatni az előzményektől, ilyen szemmel szerintem a 4 megállja a helyét. Az 5-ben nem előzménytörténetet szerettem volna látni, hanem hogy a Föld lakosságát kiírtja az Alien, Ripley asszisztálása mellett.

goyko 2010.10.20. 16:46:43

@Customi: igen-igen, a szeplős kislány Gertie, az Drew Barrymore volt...

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2010.10.20. 17:26:49

@Grunt: az első részben kezdetleges a kivitelezés? a harmadik meg jobb "technikailag"? hogy mondhatsz ilyet? a harmadik befejezetlen trükkjei a leggyalázatosabbak a szériában, az a plafonra montírozott báb-élien, attól voltak rémálmaim... a stáb saját bevallása szerint sem volt idő befejezni a trükköket.

az elsőben meg mégis mi "kezdetleges"? monumentális díszletek, zseniális fényképezés, értő rendezés. tényleg kíváncsi lennék rá, hogy mit értesz az alatt, hogy "kezdetleges"? talán, hogy lassú?

2010.10.20. 17:44:07

a harmadik alien-t a stúdió vágta haza. Vincent Ward írta az eredeti forgatókönyvet egy fabolygóról és az ott élő szerzetesekről, úgy szakadt félbe a forgatás, hogy az előkészületi munkálatokkal már teljesen elkészültek.

méregdrága díszletek mentek szemétre, a forgatókönyvet laponként adták a sokadik rendező kezébe, a végső verzió vágását pedig Fincher nélkül fejezték be, aki megunta a stúdió szarozását és lelépett.

a harmadik alien forgatása egy sötét korszak a stúdiórendszerek történetében.

Nyomek 2010.10.21. 15:33:17

Én csak akkor döbbentem meg, amikor a 2-es uncut verziót láttam. A bolygón élő kolónia bemutatása a moziban nem hiányzott, de a sok statiszta és a mozgalmas jelenet kiollózása megdöbbentett.
Meg az a rész nem is volt ismert, hogy Nut apja a megtalált dolgokból részesedést akart és ez a kapzsiság okozta a vesztét.

RelakS 2010.10.21. 23:14:56

ha már sorrendek:
2,1,4,3
2: sok dög... sok :] Na meg még a királynő is kavarja a xart. A katonák meg így jártak :D
1: mert csak, végül is ezzel indult az egész probléma
4: rázósan köti a 3. részhez a dolgokat, de nekem valahogy tetszett az egész a beteg humorával
3: ez számomra ritka nagy WTF?! volt. Pl, hogy hogy kötötte össze a 2. résszel a rendező. A rendezői változat sokkal jobb lett, de még így is elég gáz :/

Acsiséf 2010.11.22. 19:45:45

Sikerült elrontaniuk szinte ugyan úgy mint a Predator sorozatot.És Milla is egyre gyengébb
ahogy haladunk a történetben.

Savitra 2013.02.06. 09:52:09

Azt elismerem, hogy a 4. már nyomába sem ér a "régi" részeknek, de azért az erős túlzás, hogy gagyi. Ahhoz képest, hogy a történet már egy lerágott csont volt, kihozták belőle maximumot, és ez igaz a Prometheusra is. És a kedves cikkírótól kérdezném, mi az, hogy "...valahol a Jean-Pierre Jeunet-féle Feltámad a Halál tehető felelőssé azért, hogy a széria jó időre jégre került, s 13 évet kellett várnunk..."? Az az érzésem (bár gyanítom nem így van), hogy a cikk írója is és a kommentelők nagy része éretlen tinédzser, aki más filmet még nem is látott soha. A Feltámadás is jó film, a Ptometheus is, csak egyszerűen más. Az a baj, hogy senki nem tud elvonatkoztatni az eredeti trilógiától. Bár belátom, hogy ez az egész a marketing hibája is. Kell a hírverés, hogy el lehessen adni valamit, csak ez később a megítélés rovására megy.
süti beállítások módosítása